Trucs de cinema amb els nens i les nenes de cinquè i sisè

El dia 26 de gener, les classes més grans de l’escola vam tenir la sort de poder aprendre alguns trucs de cinema gràcies als monitors de Drac Màgic que ens van fer un taller d’efectes especials.

Vam començar el taller veient alguns dels primers curts que es van gravar amb efectes especials i així, poder veure quins trucs es van fer servir i com es van gravar per poder “enganyar” als espectadors. Arran d’haver-ne vist uns quants, en vam posar en pràctica quatre d’aquests trucs.

Vam dividir la classe en dos grups per poder fer dos trucs diferents cada grup, i així poder-ho compartir amb els companys una vegada acabats. A cada grup hi havia un monitor amb una càmera i un trípode.

El primer grup, es va quedar a la classe i va fer el “truc del mirall” i el “truc del viatge a Lil·liput“!

Per fer el truc del “mirall” vam seguir aquestes consignes:

• Vam buscar un lloc on poguéssim enquadrar un mirall a la càmera.
  • Les nenes i els nens anaven passant individualment i seien a una cadira que ja estava enquadrada amb el mirall, de tal manera que a dins del plà hi sortís l’alumne a la cadira i el seu reflex.
  • Una vegada enquadrats, els nens i nenes van començar a fer alguns moviments (estirar-se els cabells, treure la llengua..) i van marxar.

Per fer el truc del “viatge a Lil·liput” vam seguir aquestes consignes:

• A la mateixa classe, ens vam organitzar amb el màxim d’espai.
  • Una persona es va col·locar a uns 2 metres de la càmera, i la resta de grup es va posar més allunyat, fent l’efecte de nans.
  • Quan vam dir acció, la geganta va fer veure que espantava els nans, i així poder destacar l’efecte.

L’altre grup, va marxar al passadís per a poder tenir més espai, i va aprendre els trucs de “Les nostres ànimes” i “Endreçar és fàcil“.

Per fer el truc de “les nostres ànimes” vam seguir aquestes consignes:

• Vam treballar amb parelles.
  • Cada parella es va estirar a terra o a una cadira, i es va filmar com es quedaven quiets per una estona.
  • Quan ja havia passar una estona, es van aixecar com si fossin zombies.

Per fer el truc de “endreçar és fàcil” vam seguir aquestes consignes:

• Vam agafar uns llibres que teníem a la classe.
  • Cada infant va agafar uns quants llibres, i va començar caminant d’esquenes cap enrere allunyant-se de la càmera.
  • Mentre anava caminant, anava tirant els llibres a terra.

Si cliqueu aquí podreu veure el resultat final i si cliqueu aquí veureu algunes fotografies del procés.