Les dones pioneres i el carnaval de l’escola

La setmana dels 25 al 28 de febrer van tenir lloc a l’escola els ja tradicionals tallers de carnaval.

El carnaval d’enguany l’hem dedicat a la figura de la dona. Més concretament a reivindicar el paper de la dona en oficis o camps en els que s’està fent camí per aconseguir la paritat i la igualtat. Ens vàrem disfressar d’oficis diferents: astronautes, metgesses, artistes,…però a cada representació vam fer ressaltar el paper d’una dona pionera que va ajudar a d’altres a obrir-se camí en aquests diferents camps, mostrant-ne la seva fotografia.

L’escola, com a agent social que és, té la missió de transmetre la idea de que tothom ha de poder ser el que vulgui ser i arribar tant lluny com ho desitgi, acomplint les seves fites personals. Només cadascú ha de determinar el seu propi recorregut professional.

Durant tota la setmana vam realitzar els tallers de confecció de disfresses i tallers de coreografia barrejant alumnes de p3 fins a sisè. Moltes mares, pares, amigues i monitores de l’estona del menjador van col·laborar en aquests tallers donant un cop de mà a totes les nenes i els nens del centre i a les seves mestres, demostrant un cop més, que a les famílies us agrada participar de les activitats de l’escola i que esteu disposades, quan podeu, a implicar-vos.

Com heu fet en altres moments en els que els nens i les nenes de l’escola treballen junts i juntes en grups d’edats barrejades, ens heu tornat a comunicar els aspectes positius d’aquesta organització: l’ambient de col·laboració entre infants a l’aula, el respecte, l’ajuda, la responsabilitat dels companys i companyes més grans,…

A més a més, com cada any vam poder comptar amb participació dels alumnes de l’institut Pere Ribot que ens van portar el rei Carnestoltes i en van llegir el pregó que van redactar i preparar amb antelació.

Vam concloure la setmana amb una representació que combinava música, dansa i les disfresses dels diferents oficis.

Cliqueu aquí per veure fotografies de tota la feina que es va fer aquella setmana.

Us deixem una presentació amb el conte que vàrem recitar les nenes i els nens de la classe Cor de bresca del mel (tercer):