El taller de text a 2n

Al llarg del primer trimestre, els alumnes de 2n de la classe de La Família de Saltimbanquis hem dedicat les sessions de tallers al taller de text.

L’objectiu ha estat crear contes pels alumnes de P3 de l’escola.

Vam fer parelles o trios entre iguals i vam recordar i reviure el procés de creació d’un conte.

Abans de trobar-nos amb els alumnes de P3 vam pensar i compartir quines preguntes els hi podíem fer per conèixer quin tipus de contes els hi agradaven. A més, també vam remenar i conèixer els tipus de llibres que tenen actualment a l’aula (com són les il·lustracions, si tenen molta o poca lletra, tipus de lletres,…).

Vam fer una trobada amb ells al pati per explicar-los que els volíem escriure uns contes i que volíem saber els seus gustos: personatges que els hi agraden, temes, colors preferits, tipus d’il·lustracions… Els hi fem totes les preguntes que hem pensat!

De la trobada ens vam emportar molta informació interessant i útil per crear contes que els hi puguin agradar.

Vam recordar quines parts té un conte, quina estructura tenen en comú… Vam agafar contes populars que tots coneixem (Les set cabretes, La Caputxeta Vermella, L’aneguet lleig,…) i els vam analitzar per tal de trobar les diferents parts en ells: on comença i on acaba la presentació i què ens explica? i el nus? I el desenllaç?

Una vegada vam  reconèixer aquestes parts en els contes tradicionals, amb les nostres parelles o trios vam començar a escriure el guió del nostre conte. Finalment, ens vam posar a redactar el nostre conte en brut.

Una vegada escrit i corregit, vam pensar quantes pàgines sortirien del nostre conte i quines il·lustracions acompanyarien cada tros de text. També vam pensar un títol per a cada conte. Llavors vam començar a escriure el text a net, a dibuixar i a pintar, obtenint així 12 contes meravellosos.

Cliqueu aquí per accedir als contes creats pels alumnes. Esperem que us agradin.

I a aquest altre, les fotos de tot el procés de descoberta i elaboració.