Dia internacional contra l’assetjament escolar

El passat dia 2 de maig va ser el dia internacional contra l’assetjament escolar, contra el bullying. A l’estona del menjador vam decidir treballar aquest tema amb els nens i les nenes de primària. Els cursos de tercer a sis è van fer reunions per grups per parlar entre ells i elles a partir d’unes preguntes que es plantejaven:

• Què és el bullying?
  • Per què algú fa bullying?
  • Què hem de fer si detectem un cas de bullying?

La idea era arribar a concloure que una agressió puntual (física o verbal) no és bullying i que en cap cas hem de recolzar, ni riure amb actituds que puguin resultar desagradables per a una altra persona, el que cal fer és fer costat a aquesta persona i, si l’actitud continua, explicar-ho a la monitora o a la mestra i, finalment, que el bullying no és una qüestió de “bons i dolents” i que la persona assetjadora segurament també necessita ajuda.

Amb aquest material hem fet un petit vídeo que podreu veure clicant aquí.

Amb els infants de 1r i 2n no s’ha parlat de l’assetjament com un tema concret sinó com una forma més de violència i lligat amb les activitats que es van fer a partir del dia internacional de la Pau i la no-violència. Han sigut activitats més dirigides a la gestió d’emocions, l’empatia, l’acolliment (envers l’exclusió) i la solidaritat. Hem fet una petita sessió de cinema amb “cine-forum” inclòs, amb el grup de segon hem treballat el conte “El viatge de Samira” que ha resultat molt emotiu i encara ara, cada grup per separat, estem jugant al “Joc de les emocions”, un joc divertit… que fa pensar una mica.