primera sessió de dansa de “mirada de drac”

Els nens i nenes de la classe “mirada de drac” hem fet la nostra primera sessió de dansa del curs. L’Ana Eulate serà la nostra coreògrafa i ens fa molta emoció tornar a treballar amb ella perquè quan fèiem p5 ja vam estar amb ella.

Ha estat una sessió de treball conscient:

• primer hem observat els dos costats del nostre cos (dret i esquerre) que l’Ana ha anomenat “est” i “oest”. Ens hem imaginat que el cap seguia el camí d’una fletxa cap amunt i la pelvis seguia una fletxa que anava cap a baix. Amb aquestes dues consignes hem investigat diferents moviments!!
  • hem experimentat el moviment, de totes les maneres possibles, amb l’est i després amb l’oest.
  • ens hem deixat sorprendre amb tots els moviments que som capaços de fer amb el nostre costat dret i després amb el costat esquerre, entenent que el terra està per ajudar-nos.
  • hem pres consciència del pes d’un costat i ajudats del terra hem mogut tot el cos en contacte amb ell. Un cop fet això i estirats de boca amunt hem examinat les diferències entre una part del cos i l’altra.
  • hem continuat fent la mateixa activitat però amb l’altra part del cos i en acabat, de boca amunt, hem comprovat com el nostre cos s’ha equilibrat.
  • hem experimentat una posició ben còmoda (que us recomanem!) : estirats de bocaterrosa, el genoll toca el colze i el nas mira el genoll. A algú li ha recordat la posició fetal!!
  • a continuació hem treballat per parelles i hem experimentat el moviment a partir d’una sola part del cos: l’espatlla, les costelles, el maluc, el genoll i el peu. Hem iniciat un joc en el que una persona “manipula” el cos i l’altra es deixa “manipular”.
  • finalment hem creat un diàleg per parelles en el que hem jugat a trobar-nos els dos costats (est i oest) del màxim de maneres possibles des de la improvisació i l’escolta.

A la tarda, hem conversat i valorat la sessió de dansa. Si la voleu escoltar i si voleu veure les imatges de la sessió cliqueu aquí.

Gran sessió de treball! Moltes gràcies Ana per la teva professionalitat i la teva manera d’acompanyar-nos!