TORNEIG DE BITLLES A CM

Com a part del projecte de l’escola: “Coneix Barcelona i la cultura catalana”, hem practicat un esport desconegut fins ara. Les bitlles catalanes són un esport tradicional català que es practica des de fa segles, els grups de tercer i quart han fet el seu primer torneig al pati de l’escola. El joc consisteix a tombar cinc de les sis bitlles amb una tirada de tres bitllots cada jugador. La partida comença amb la plantada de les bitlles, el llançament dels tres bitllots des d’una distància determinada depenent de la categoria del jugador o jugadora i el recompte de les puntuacions. Avui dia és un esport federat amb clubs, lligues, divisions, amb àrbitres i competicions arreu de Catalunya. Pots jugar individualment o per parelles, adults o nens/nenes segons la seva edat (benjamins, alevins, infantils…). Un esport que requereix habilitat i punteria en el llançament per “fer bitlla” i no “fer llenya”.

Cliqueu la imatge per veure totes les fotos.