És evident que la pandèmia de la Covid -19 ha portat molts canvis a la nostra vida a tots els nivells. Una de les conseqüències ha estat el canvi en els hàbits alimentaris.
La crisi sanitària ha fet que els consumidors catalans augmentin un 20% la seva preferència pels productes locals, les botigues de proximitat i els aliments duradors.
Són algunes de les conclusions extretes de l’estudi presentat pel DARP sobre els canvis en els hàbits de compra, consum, dieta i malbaratament d’aliments a causa de la nova situació sanitària.
Ha augmentat el consum de producte de proximitat i de productes frescos. A més ha millorat la sensibilitat i el control en tot allò que llencem.
Pel que fa a la dieta, tant a Catalunya com a la resta d’Espanya, el consum dels diferents aliments s’ha mantingut relativament estable durant la Covid-19, amb alguns increments lleugers en alguns aliments com ara la fruita i les verdures, el consum de les quals ha crescut un 19%.
Durant l’època de confinament el consum de fruita i verdura fresca va augmentar fins a un 40% per damunt de l’alimentació seca, tant pels beneficis que tenen per a la salut com perquè es va cuinar més a casa.
Veien les noves tendències de mercat i consum és important plantejar noves línies de comercialització en les nostres explotacions, tenint en compte què valoren els consumidors i sobretot, perquè es valora més la proximitat i la sostenibilitat.
Ara és bon moment per implantar noves tècniques digitals de comercialització a les nostres empreses i per als nostres productes, fent-los més accessibles a tot els públics.
És bon moment per replantejar o començar noves línies adaptant-se a les necessitats de mercat.
Estudi DARP:
https://govern.cat/govern/docs/2020/11/11/14/14/2e8ad0fc-83a7-4ce2-a8ce-27a03561705b.pdf