Pla Estratègic

En aquest apartat podeu veure la participació en projectes estratègics de l’EA Alfarràs que ha desenvolupat en la seva trajectòria com escola.

Aquest Pla estratègic defineix la línia de treball i les actuacions previstes per als propers 4 anys a l’Escola Agrària d’Alfarràs. Aquest document és el resum d’un treball de reflexió i anàlisi per continuar la nostra tasca docent i de divulgació tècnica tenint com a referent i marc el nostre sector agroalimentari.

Aquesta reflexió estratègica, més enllà d’una demanda normativa i administrativa és un instrument necessari per dibuixar les línies d’actuació a mitjà i llarg termini i concretar i plasmar els objectius de l’escola.

El present Pla estratègic contempla la continuació i revisió del primer Pla estratègic (2019-22) de l’actual equip directiu. Inclou els 4 anys prescriptius, del 2023 al 2027 i abraça aquests 5 cursos escolars: 2022-23, 2023-24, 2024-25, 2025-26 i 2026-27.

En la redacció d’aquest document s’ha primat el fet de tenir en compte propostes i punts de vista diferents i d’arribar a conclusions interessants per la comunitat educativa de l’escola però també viables. En aquest sentit hem intentat:

• Analitzar a fons la nostra identitat.
  • Determinar els objectius a mig i llarg termini.
  • Avançar en els canvis estructurals i educatius iniciats.
  • Escoltar els interessos i necessitats de la comunitat educativa i del sector.

Per dissenyar aquest Pla estratègic hem seguit una metodologia i una temporització també estratègiques per tal d’aprofitar al màxim les aportacions primer de l’equip directiu, després del Claustre de professors i finalment del Consell escolar. Per treure el millor de cada part i generar un procés participatiu hem treballat en equip per aconseguir:

• Un projecte estratègic consensuat.
  • Un projecte global que intenta atendre els grans eixos de l’escola: Formació Inicial, Formació Contínua, explotació, residència i persones.
  • Un projecte aplicable i de fàcil seguiment.

El mapa estratègic s’ha elaborat i redactat i el resultat són els 3 grans objectius estratègics que a continuació es presenten.

Amb totes les dades mestres recopilades s’ha fet una anàlisi, una valoració i una redacció provisional que s’ha presentat al Consell escolar per ser debatuda i finalment aprovada. Aquest document n’és el resultat.

La nostra voluntat és que aquest sigui no només un encàrrec de projecte sinó també un instrument de gestió per a poder atendre els reptes organitzatius i futurs de la nostra escola.

Un dels principals projectes de l’escola és el sistema de gestió mediambiental i el seu compromís amb la sostenibilitat, tot dins de les normes de qualitat i millora, més informació: