Nova escultura a l’escola amb el títol :  50 ANYS DE PORTES OBERTES AL CONEIXEMENT.

ESCULTURA DE MARTA FABRA

• Títol: 50 anys de portes obertes al coneixement.
  • Autora: Marta Fabra Soto.
  • Construcció: Toni Arroyo.
  • Mesures: 1,50 m. d’alçada per 1,60 m. de fondo per 1, 60 m. de costat per 0,3 mil·límetres de gruix.
  • Material: planxa de acer sustentada sobre estructura de ferro.
  • Ubicació: Escola Agrària d’Alfarràs.

Memòria

La escultura creada pretén representar l’homenatge a la tasca educativa i dinamitzadora de l’escola en el marc dels últims 50 anys.

La forma vol evocar en el espectador la idea de una sèrie de portes obertes que són diferents de mida perquè són per a tothom i conviden a ser traspassades a canvi de la possibilitat d’adquirir coneixements, habilitats i experiències .

El material també ha estat triat en funció de  les seves característiques intrínseques i representatives, la duresa  del material evoca la solidesa de la tasca realitzada. El color òxid representa el pas del temps .

La pedra emprada en la confecció d’aquest parterre i d’altres de l’escola procedeix de la pedrera del Batalla, a la Serra la Pedrera, al terme municipal d’Ivars de Noguera, a uns 4 quilòmetres de l’escola.