Control biològic de talps i fauna auxiliar: la biodiversitat al servei de l’agricultor

L’escola agrària d’Alfarràs realitza un curs teòric-pràctic que tracta d’apropar al sector professional agrari un resum dels coneixements i experiències cientifico-tècniques disponibles en matèria de plagues agrícoles de talps, d’una forma accessible, clara i il·lustrada, a més de platejar activitats pràctiques. Amb aquest curs es vol reforçar el valor de la fauna auxiliar com aliança pels agricultors i els seus conreus.

El curs sustenta els seus continguts en les experiències adquirides per GREFA durant 13 anys de projecte de Control Biològic de plagues de talps, aquesta ocasió, GREFA gràcies a l’Escola Agrària d’Alfarràs (Lleida), aproparà la seva experiència a tots els agricultors i interessats.

El curs es divideix en dues jornades consecutives, cadascuna d’elles amb una formació teòrica seguida d’una activitat pràctica demostrativa.

La primera formació teòrica se centra en la problemàtica dels talps, el seu origen, biologia, experiències prèvies, control biològic, perspectiva de paisatge i mitjans auxiliars.

Aquí es farà un repàs de les espècies de vertebrats més habituals dels espais agraris i es desmitificaran falsedats i llegendes sobre aquestes i la importància de la seva conservació tant per a l’agricultura com per a la salut global.