Els cors del Conservatori treballen amb la Mireia Barrera

Aquest diumenge 2 d’abril, els cors del conservatori faran una jornada de treball amb la directora coral Mireia Barrera. Serà una jornada de treball de matí i tarda per treballar repertori coral triat per la mateixa directora. La jornada tindrà lloc a la seu de Berga.

Nascuda a Terrassa i formada al Conservatori Municipal de Música de Barcelona, va estudiar a l’Escola Internacional de Cant Coral de Namur (Bèlgica) amb el director de cor i orquestra Pierre Cao. També ha participat en diferents cursos impartits per M. Cabero, E. Ribó i L. Héltay. Paral·lelament ha realitzat estudis de cant amb M. Dolors Aldea.

Actualment col·labora amb el Coro de la Comunidad de Madrid com a primera directora convidada.

Des de la temporada 2012-13 dirigeix el grup vocal professional Barcelona Ars Nova dins el projecte de les Misses Polifòniques que es fa a les esglésies dels Sants Just i Pastor i del Reial Monestir de Pedralbes de Barcelona. Aquesta iniciativa vol recuperar la polifonia dins la litúrgia.

Del 1993 al 2019 ha estat la directora del Cor Madrigal de Barcelona.

Va dirigir per primer cop el Coro Nacional de España la temporada 2004-2005, dins del cicle “Carta Blanca a Hans Werner Henze”, i des del setembre de 2005 fins al juny de 2010 va ser la seva directora titular. Amb ells va realitzar gires per tot Espanya, a més de per Alemanya, Romania, Àustria i els Estats Units. Va impulsar la creació del Ciclo Coral del Coro Nacional de España a l’Auditorio Nacional de Música de Madrid.

Ha col·laborat en nombroses ocasions amb el Gran Teatre del Liceu de Barcelona com a assistent del Cor, així com en la preparació de cors i solistes infantils. Ha participat en les produccions de les òperes infantils Brundibár i Eco, en col·laboració amb l’Institut d’Educació de l’Ajuntament de Barcelona. Durant els anys 1998-2005 va preparar els cors infantils col·laboradors de les temporades simfòniques de l’OBC.

En l’àmbit docent, ha estat professora de Direcció Coral a l’Escola Superior de Música de Catalunya (2002-2005). També ha impartit cursos per a la FCEC, així com en diferents ciutats de l’Estat.

També ha estat directora titular de la Capella de Música de Santa Maria del Mar i fins al desembre de 2005 va dirigir el Coro de la Orquesta Ciudad de Granada, del qual n’és fundadora. També ha estat directora convidada i ha col·laborat amb l’Orquestra de Cambra Nacional d’Andorra, l’Orquestra Barroca Catalana, l’Ensemble Residencias, el conjunt BCN216, l’orquestra Terrassa 48, l’orquestra Vespres d’Arnadí i el Coro de la RTVE.

Cal destacar el seu interès pel diàleg entre la música i altres disciplines artístiques, el qual l’ha dut a col·laborar amb artistes com Perejaume o les companyies de dansa IT Dansa i Santamaría. El 2014 va ser guardonada amb el Premi Nacional de Cultura per la seva trajectòria en el cant coral i el seu interès en la difusió de la música contemporània.

(Font de la biografia Cor Jove Nacional de Catalunya)