Sortida Primària: Vilanova i la Geltrú i Sitges

El dimecres  passat, els nens i les nenes de 1r, 2n, 3r i 4t de Primària de la nostra escola vam  anar a visitar el Port  de Vilanova i la Geltrú a fer l’activitat “Passegem pel Port”.

Els i les alumnes de 5è i 6è vam anar a fer l’activitat “La vida marina” a Sitges.

Després de la visita, vam anar  als jardins Terramar de Sitges i allà vam gaudir d’un fantàstic dinar acompanyats per tots els companys/es i mestres.

Ens ho vam  passar molt i molt bé!

Cicle Inicial

Durant la sortida, vam fer un recorregut pel port i per la llotja i vam poder observar i parlar de les diferents metodologies de pesca que es porten a terme segons el tipus de peix que es vol pescar.

Vam poder veure els vaixells i, fins i tot, els materials i xarxes que es fan servir.

Després vam anar a la platja  a buscar petxines i vam jugar una estona amb la sorra.

Activitat: “Passegem pel Port de Vilanova i la Geltrú”

1r

2n

Cicle Mitjà

3r

A la sortida vam aprendre molt amb en Ricard, un guia excepcional i molt expert en el camp de la pesca. Després, vam conèixer a alguns pescadors que ens van explicar petits detalls que ens van deixar bocabadats. Finalment, vam gaudir de la platja buscant petxines, i del Parc de Terramar de Sitges on vam acabar un dia genial:)

4t

Vam arribar a Vilanova i, després d’esmorzar, ens va rebre en Ricard i ens va portar a passejar pel port. Ens va explicar el funcionament de les xarxes de pesca i de la Llotja.

Després vam anar a la platja on vam fer castells, vam buscar petxines i pedres i ens vam mullar els peus.

Finalment, vam anar al parc Terramar de Sitges on vam dinar i vam passar una estona genial.

Cicle Superior

Els i les alumnes de 5è vam anar a Sitges on vam aprendre un munt de coses de la vida marina. Primer vam anar a la platja on vam buscar i recollir tota mena de restes animals i vegetals que el mar havia deixat per nosaltres.

Deprés vam anar dins del Centre d’estudis del mar de Sitges on ens van ensenyar moltes espècies animals i vegetals del mar i ens van explicar com viuen dins l’aigua.

Finalment vam anar als Jardins Terramar on vam poder dinar i gaudir de la natura. Vam jugar a futbol, vam anar al parc i vam voltar per tots els jardins. Amb tot, va ser un dia genial del qual vam gaudir molt tots plegats!

Les grans de l’escola vam anar a la platja de Sitges amb l’Andrea, amb qui vam aprendre molt de la vida marina i de tota la gran quantitat de vida tant animal com vegetal que podem trobar a qualsevol simple platja. Va ser molt interessant i vam aprendre moltíssim! Primer vam poder gaudir d’un esmorzar ab vistes. Després, vam buscar diferents formes de vida per la platja, classificant-les i examinant-les. Tot seguit vam veure un vídeo sobre la importància de la Posidònia dins un submarí simulat, i finalment vam poder veure de mans de l’Andrea alguns animals preservats en formol, com una cria de tintorera i un tauró gat. Per acabar la jornada vam anar a dinar amb la resta de l’escola al parc de Terramar, on vam poder gaudir d’una llarga estona a l’aire lliure i vam jugar un partit de futbol contra els nens i nenes de 5è. No vam guanyar, però ens ho vam passar la mar de bé!