Setmana sense Soroll

 Del 26 d’abril al 2 de maig es va celebrar la Setmana sense Soroll a nivell general.

En l’edició d’enguany, l’objectiu ha estat posar en valor totes aquelles actuacions i/o accions que permeten millorar la qualitat acústica del nostre entorn. 

A la nostra escola també es van fer tot un seguit d’activitats que podeu veure a continuació.

EDUCACIÓ INFANTIL
 
Papallones
 
Els nens i les nenes de la classe de les Papallones hem treballat que al carrer, a casa i a la natura hi ha sons que alguns són forts i d´altres són fluixos. Hem treballat el so fort i el fluix i hem descobert que els que més ens agraden són els sons fluixos. Hem fet una fitxa de la “Setmana sense soroll”. 
 

 

 

 
Elefants
 
 A la classe dels Elefants hem estat parlant de la contaminació acústica que hi ha tant al carrer com a l´escola i com pot afectar a la nostra salut. A l´aula es traballen molts hàbits per evitar aquest problema del “Soroll“, com ara treballar en silenci, no arrossegar les cadires quan anem a seure o a aixecar-nos, no còrrer pel passadís, no cridar quan juguen ni fer soroll amb les joguines, etc. També hem recordat algunes de les diferents activitats de la nostra vida quotidiana en la que precisem silenci, com ara, quan llegim, quan dormim, etc, i llocs on s´ha de fer sempre silenci, com per exemple, a la biblioteca, al metge,etc. Al llarg de la setmana hem estat fent un seguit d´activitats per prendre consciència del problema. Als nens i a les nenes de la classe els hi ha quedat molt clar que és una feina de tots i totes plegats. 
 
Girafes
 
Les girafes vam estar experimentant amb el sonòmetre i veiem com augmentaven els nombres si cridaven i si parlaven fluixet apareixien nombres més petits. Després vam fabricar el semàfor del soroll per la classe, i així també controlarem el soroll que es fa. 
 

 

 

EDUCACIÓ PRIMÀRIA
 
Cicle Inicial
 

Amb motiu de la celebració de la Setmana Sense Soroll, els nens i nenes de Cicle Inicial han dut a terme diferents activitats per conscienciar-se  del problema de la contaminació acústica, especialment en l’àmbit urbà, i en la nostra realitat més propera que és l’escola, dels seus efectes i de les possibles solucions i prevencions.

 

Els i les alumnes de 1r i 2n han vist el vídeo “Stop soroll” i han jugat al memory “Quin soroll fa?”.

També  han escoltat l’exposició “Stop soroll” , han vist les imatges interactives “Fonts de soroll” i “Accions de prevenció” i han fet una fitxeta.

 
1r EP
 
Veient el vídeo “Stop soroll”
 
Fitxa “Accions de prevenció”
 
Jugant al Memory “Quin soroll fa?”
 

Fonts de soroll.

 

 

 

 

2n EP
Veient el vídeo “Stop soroll”
 

 

 

 
Fitxa “Accions de prevenció”
Jugant al Memory “Quin soroll fa?”
 

 

 

 

 

Cicle Mitjà
 
4t EP
 
L’alumnat de 4t ha vist un vídeo d’Stop Soroll i de la contaminació acústica. També han dibuixat icones de silenci.
 

 

 

 

 

 

 

Cicle Superior
 
5è EP
 
L’ alumnat de 5è ha reflexionat sobre la diferència entre el concepte de so i soroll, i s’han posat sobre la taula alguns exemples que es poden trobar al carrer o en una escola i el que els genera emocionalment.
 

 

 

 
6è EP
 
El primer que han fet entre totes i tots ha estat dir totes aquelles activitats que produeixen contaminació acústica tant a l’escola, com a casa i al carrer.
 
A l’escola.
 

 

 

A casa.

 

 

Al carrer.

 

 

 Posteriorment, cadascú, ha pensat i fet un póster per tal de reduir el soroll a diferents àmbits.
 
Aquest l’ha fet l’Ainara, i s’ha fitxat en el sorolls que hi ha a la ciutat.
 
L’Eric ha pensat en la natura.

 

La Ivet, la Lidia i la Paula han fet un treball en comú.
 
 
El Samuel s’ha fixat en les persones que necessiten silenci per estudiar i/o treballar.

 

La Júlia demana silenci d’aquesta manera tan bonica.

 

La Júlia ha pensat en moltes coses que generen contaminació acústica en el nostre entorn.

 

La Naia i la Laia han pensat com reduir el soroll plegades.

 

Finalment, han comprovat amb el sonòmetre el soroll que es produeix a classe quan estan treballant i parlen fluixet, i quan estan treballant i parlen no tan fluixet. En aquesta valoració també influeix el soroll de l’aula del costat.

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>