Setmana Sense Soroll

Un any mes, hem celebrat la Setmana Sense Soroll a l’escola. Hem fet un munt d’activitats relacionades amb aquest tema.

Educacio Infantil

EI3

Als nens de la classe de les Papallones els agrada jugar a cotxes fent soroll, i altres companys i companyes de la classe els diuen que no poden fer tant xivarri ja que molesten al gat que està dormint.

EI4

A la classe de les Girafes han treballat la cançó del Silenci de la Dàmaris Gelabert durant aquesta setmana.

EI 5

Els nens i les nenes de la classe dels Elefants han fet, primerament, una feineta individual que consistia en pintar elements que formen part del nostre voltant i que contaminen, acústicament, el planeta Terra, i així prendre consciència del soroll que hi ha en el nostre entorn ( casa, escola, carrer, etc.). Una vegada que han fet aquesta fitxa individual, han pintat aquests mateixos elements entre tots els membres de la taula, per després enganxar en el mural de la classe. Han pintat una ambulància, una ràdio, un nen cridant, un helicòpter…

Educació Primària

Cicle Inicial

Les nenes i els nens de 1r i 2n hem treballat durant la setmana com prevenir el soroll a l’escola. Com per exemple, aprendre a parlar en un to baix a la classe, no arrossegar cadires i jugar sense cridar en excés. Després d’experimentar-ho amb l’ajut d’un sonòmetre, també hem realitzat un mural per representar-ho.Ha estat un aprenentatge molt enriquidor!

1r EP

2n EP

mde

3r EP

Els nens i nenes de 3r han parlat sobre la contaminació acústica, han dibuixat diferents icones per a representar el silenci, han escoltat la cançó de la Damaris Gelabert “Tot Sona” que  els ha ajudat a aprendre a  diferenciar entre el concepte so-soroll, agut-greu, fort-fluix, llarg-curt.. A més a més, han realitzat algunes activitats de prevenció del soroll per a prendre més consciència sobre la contaminació acústica ( fer fila en silenci, tornar a la calma després del pati, respectar l’estona de lectura en silenci a l’aula,..)

4t EP

Durant la Setmana Sense Soroll, el grup de 4t s’ha informat sobre la diferència entre so i soroll, ha fet activitats per conèixer l’existència de materials absorbents i materials difusors  i ha dissenyat rètols per a concienciar de la necessitat de reduir el soroll.

5è EP

A 5è hem fet diferents activitats.

La primera ha consistit a mirar un vídeo de STOP SOROLL on es veu clarament la diferència entre la ciutat i el camp pel que fa al nivell de soroll. Hem posat en comú els sorolls que ens molesten, i els sons que ens agraden.

A continuació, cada nena i cada nen ha escoltat música a través d’uns auriculars i ha llegit un text a la vegada. Un cop començada la lectura, s’ha anat pujant el volum de la música. Hem observat com qui llegeix ha anat augmentant el volum de veu i que, en parar la música, l’ha baixat de nou al nivell inicial.

Tot plegat, ha servit per adonar-nos de la importància d’abaixar el volum, de contribuir entre totes i tots a tenir un entorn amb menys contaminació acústica, a l’escola, a casa i també al carrer.

6è EP

El grup de 6è ha fet una reflexió sobre la repercussió que ens porta estar en un entorn amb soroll i sobre quines aportacions podem fer cadascú per tal de mantenir un to de veu adequat en diferents zones de l’escola. Per això, han elaborat, per grups, uns cartells amb la frase “Espai comú sense soroll” i l’han penjat en zones compartides amb altres grups.
També, han comparat la concentració que poden tenir a l’aula amb soroll i sense i n’han tret diverses conclusions.