Projecte d’Embolcalls més sostenibles a Cicle Superior

Els alumnes de cicle superior han realitzat un apassionant projecte sobre els embolcalls que utilitzem a l’hora d’esmorzar. A través d’aquesta iniciativa, han explorat de manera detallada els diferents tipus d’embolcalls que acompanyen els seus àpats quotidians. A més, s’han dedicat a analitzar la sostenibilitat dels materials que componen aquests embolcalls, amb l’objectiu de comprendre millor l’impacte ambiental de les nostres eleccions diàries.

El projecte va començar amb una investigació profunda sobre els materials més comuns dels embolcalls: plàstic, paper i materials compostables. Cada alumne va participar activament en la recerca, aprenent sobre la producció, la descomposició i les implicacions mediambientals de cada opció. Els estudiants van treballar en equips, debatent i compartint les seves conclusions per aconseguir una comprensió més completa de la temàtica.

Després van identificar els pros i contres de cada tipus d’embolcall, comprenent que les seves eleccions tenen un impacte directe en el nostre planeta. Després d’aquesta fase d’investigació, els estudiants van ser desafiats a proposar alternatives més sostenibles. Així va sorgir la creativitat i l’enginy: embolcalls fets amb materials reciclats, opcions reutilitzables i altres propostes innovadores per minimitzar el nostre impacte ambiental.

A més, aquest projecte no només s’ha limitat a la part teòrica. Els estudiants també van organitzar tallers pràctics i activitats per sensibilitzar a la resta de l’escola sobre la importància de fer eleccions sostenibles. Han creat cartells informatius, han realitzat presentacions als seus companys i han compartit les seves conclusions amb altres classes, tot amb l’esperança de contagiar una consciència més sostenible a tot l’entorn escolar.