Programa de prevenció del bullying a Primària.

A l’escola seguim un programa de prevenció del bullying disenyat per la fundació del Barça des de 1r fins a 6è de Primària. Aquest programa té la finalitat d’ensenyar a identificar i prevenir l’assetjament escolar. Aquí podeu veure algunes de les activitats que ha fet cada curs.

1r EP

Sessions de Tutoria

1a sessíó de Tutoria: “Què li passa al Pau?”

És la història d’un nen que feia 1r i que va patir “bullying”. A la classe es busquen solucions per ajudar al Pau i, finalment, dibuixem un final feliç pel Pau.

2a sessió de Tutoria:  “Quina emoció…?”

Aprenem, cantem i representem el video “Marina y los Emoticantos: el Baile de las Emociones”

https://youtube.com/shorts/k_SpjN0XFfQ?feature=share

També juguem a endevinar quina emoció correspon a cada situació.

A cada pregunta surt un nen o nena de cada grup cooperatiu i decideixen quina emoció correspon a les diferents situacions.

3a sessió de Tutoria: “La millor copa… valorar-nos i que ens valorin”

“El cabdell del vestidor”

Ha estat una activitat per valorar als altres i apreciar-ne les seves virtuts.

Cada nen o nena, quan té el cabdell de llana a la mà, tria un company o companya i li diu una cosa bona d’ell/a. A continuació, mantenint agafat el fil amb la mà, ha de llençar-li el cabdell. Acaba quan totes i tots han escoltat un afalac positiu i per tant es forma una teranyina on es reflecteix l’afecte que es tenen entre si els companys i les companyes.

“Sóc un jugador únic i irrepetible”

L’autoestima és necessària per a un correcte i integral desenvolupament dels alumnes com a persones.

S’explica el conte “El trofeu més meravellós del món”. En aquest conte la protagonista és una nena que vol aconseguir alguna “cosa” única i irrepetible que no troba enlloc.  Quan arriba a casa, l’àvia li diu que el que busca es troba dins d’una caixa que li ensenya. Els nens i nenes es queden intrigats i intrigades pel contingut de la caixa i no saben que l’àvia ens la va deixar  a la classe.

Tots i totes descobreixen individualment el seu contingut: veuen el seu propi reflex!  Per tant s’arriba a la conclusió que cadascun d’ells és el més meravellós del món perquè són únics i irrepetibles.

“El millor de mi”

Acceptar i valorar tant les virtuts com els defectes

S’anima als nens i a les nenes a reflexionar sobre les seves virtuts i defectes i ho dibuixen en un paper on troben una cara feliç amb el títol “El millor de mi” i en l’altra una cara pensativa amb el títol “El que puc millorar”.

4a sessió de Tutoria:  “Classes virtuals? I aquí com em comporto?”

Veiem el video “Normes per a classes virtuals i regles per a sessions en línia”

Quan finalitza, cada grup cooperatiu exposa una norma del video que ha escoltat.

Sessions d’Educació Física

1a sessió d’Educació Física: “Tots i totes som el Pau”

Representació de la història: “Tots i totes som el Pau”

Repassem la història del Pau de la sessió 1 de Tutoria  i després reproduïm la història.

2a sessió d’Educació Física: “Mímica, emoció i abraçades a manta”

“Quines cares”

Cada nena o nen surt a l’escenari i representa l’emoció de l’emoticona que li ha tocat per tal que els seus companys l’endevinin. Qui l’endevina, aixeca la mà i explica algun exemple d’alguna situació que a ell o ella li faci sentir aquesta emoció.

“Sóc el teu selfie més original”

Cada nen o nena representa alternativament i de forma lliure els diferents estats emocionals (alegria, tristesa, ira, por, fàstic i sorpresa), i la parella ho haurà d’imitar, com un mirall. Posteriorment s’alternen els rols i es fan alguns canvis de parella.

https://youtu.be/Jm748yTW3YY

“Que el ritme no pari”

Expressem corporalment una emoció concreta al ritme d’una música de fons.

https://youtu.be/J-mI1ViKyow

“Ben enganxats”

Ens desplacem i ens movem per l’aula de Psicomotricitat al ritme de la música. Quan la música s’atura, cada alumne fa una abraçada a un/a company/a. La música torna a sonar i es van agrupant fins que queden tots i totes abraçats i abraçades fent pinya.

https://youtu.be/za567D1wza0

3a sessió d’Educació Física: “Un equip de gran vàlua”

Primer preparem uns trofeus a la classe.

Després, a la classe d’ E.Física, realitzen un circuit. Quan l’acaben, obtenen un trofeu i entreguen el testimoni a un/a company/a a qui li diuen una qualitat positiva. I així successivament fins que totes i tots han fet el circuit.

https://youtube.com/shorts/GDlBDjLDDUg?feature=share

Sessió de E. Artística: “Expressem el que hem après?”

Finalment, reforcem el que hem après de les sessions anteriors amb la creació d’un joc “Bullying: SÍ o NO?” Hi ha les diverses imatges i explicacions de casos que SÍ són bullying i d’altres que NO ho són.

Cada grup cooperatiu realitza la classificació fent un petit mural.

Quan acaben, cada grup ho exposa.

Tots els grups han diferenciat molt bé quins casos eren de bullying i quins no ho eren.

El millor de tot és que hem après que: TOTS PODEM SER MILLORS COMPANYS I COMPANYES.

2n EP

Sessions de Tutoria

1ª sessió

Durant aquesta sessió, es proposa a l’alumnat dues situacions que han d’intentar resoldre fomentant d’aquesta manera l’empatia entre elles i ells.

Situació 1: No volen jugar amb una nena i tothom se’n riu d’ella.

Situació 2: Jugant al pati els dos amics s’enfaden.

Entre tots i totes trobem les possibles solucions que tindria cada una d’aquestes situacions.

2ª sessió

La música també desperta els nostres sentiments. Escoltant les diferents músiques proposades, cada alumne/a ha de buscar la targeta amb el sentiment que li despertat. Després, cadascú explica perquè havia triat aquell sentiment i no un altre.

Descobreixen que hi ha cançons o sorolls que, fins hi tot, ens desperten més d’un sentiment i que no a tothom li produeix el mateix.

3ª sessió

Aquesta sessió ha estat molt motivadora per tots els nens i totes les nenes ja que hem començat jugant amb uns globus i hem acabant coneixent aspectes dels nostres companys i companyes que no coneixíem.

Amb unes enquestes proposades en un qüestionari, i amb preguntes que ens agradaria saber sobre els nostres companys, ens hem pogut conèixer una mica més.

4ª sessió

Aquesta sessió, i gràcies a un video molt modern del conte de la Caputxeta Vermella, en temps de pandèmia hem pogut descobrir les normes i claus que hem de seguir quan estem a internet.

Ens han donat unes pautes del que no hem de fer si algú ens parla, i no el coneixem, per un xat o un joc i quins són els continguts recomanats per a la nostra edat.

Sessions d’Educació Física

1a sessió d’Educació Física: “Però això és bullying o no?”

JOCS DE PERSECUCIÓ SENSE AJUDA

“Enxampa el company” : Es persegueix a un/a company/a i la mestra anota el temps que es triga per tocar-lo.

JOCS DE PERSECUCIÓ AMB AJUDA

“Enxampa el company, si pots”: Es persegueix a un/a company/a però un/a altre/a company/a fa d’ajudant.

“Enxampa el company, però amb una pilota”:  En aquest cas, la persecució culmina llançant i tocant el/la company/a amb una pilota. Hi ha un alumne o alumna ajudant que pot interceptar la pilota a manera d’escut protector.

2a sessió d’Educació Física: “Què estic sentint?”

COM ES MOU AQUEST COLOR?

Hem treballat com expressar amb els 4 grups cooperatius les emocions següents: ALEGRIA, TRISTESA, IRA  i POR.

BENVINGUTS A LA FUNCIÓ MÉS EMOCIONANT DEL MÓN!

Cada grup, amb la música corresponent, ha fet una petita coreografia davant dels seus companys i de les seves companyes.

ALEGRIA

https://youtu.be/xX0yrOC_7yk

TRISTESA

https://youtu.be/-ioPRyu-A0s

IRA

https://youtu.be/t4fmW-dfq1c

POR

https://youtu.be/2pj7V3E–Xg

3a sessió d’Educació Física: “Olimpíades cooperatives”

GIMCANA OLÍMPICA COOPERATIVA

Els i les alumnes han de superar un circuit per tal d’anar aconseguint les diferents peces que componen el trencaclosques. No es pot col·locar la peça del trencaclosques fins que no se li hagi lliurat el testimoni al company següent perquè continuï la prova.

Sessió d’Educació Artística

Les i els alumnes de 2n han escollit els adjectius que més els agradaven. Els hem transformat en una frase agradable. Podem jugar als 4 sabaters fent servir aquestes frases per a sentir-nos millor i reconèixer en els altres comportaments agradables.

Hem construït els 4 sabaters del color que més ens ha agradat.

3r EP

1a Sessió de Tutoria: “Què li passa a l’Alí?”

Un cop hem reflexionat plegats i plegades sobre les vivències del protagonista, l’Alí , arribem a la conclusió que els i les alumnes  han assolit els objectius previstos per a l’activitat: saben identificar situacions de discriminació ètnic cultural, saben conèixer els rols implicats i aprenen a distinguir entre bullying i conflicte principalment.

La sessió ha estat motivadora per tot l’alumnat. Han ordenat correctament els textos i els hem analitzat conjuntament.

2a Sessió de Tutoria: ” Aturem la discriminació ! “

De manera individual, els i  les alumnes fan una reflexió i escriuen personalment un final feliç per a la història de l’Alí, el protagonista de la història que vam explicar a l’anterior sessió.

Després, els que han volgut, han compartit a l’aula el seu escrit i també han mostrat el seu dibuix.

L’alumnat en general ha estat força motivat i amb ganes de fer més activitats relacionades amb la temàtica. Tots i totes  s’han implicat força , ja identifiquen clarament situacions de discriminació i exclusió i estan sensibilitzats amb la història de l’Alí en particular que ens ajudarà a aplicar eines  també en cas necessari a l’escola.

3a Sessió de Tutoria: “Jo et puc ajudar!”

Primerament, llegim la història de “La oveja esquilada” de manera col·lectiva amb el grup-classe. Després hem dedicat una estoneta per comentar entre totes i tots i comprovar que els i les alumnes han entès el missatge de la història. Proposem una sèrie de preguntes que es plantegen i es recomanen pel desenvolupament de l’activitat i reflexionem tots plegats. Finalment, l’alumnat ha volgut compartir les seves vivències i pròpies experiències  i han representat a l’aula “La oveja esquilada”. La valoració és força positiva perquè els i les alumnes han comprès el contingut i han demostrat molta empatia amb el protagonista. A continuació, deixem alguna de les evidències d’aquesta sessió:

4a Sessió de Tutoria: “Neniquéta’t!”

Llegim la història “L’Emma i en Jan no poden connectar-se” i reflexionem tots plegats.

Aprofitem la experiència recent de les connexions del nostre confinament durant aquest curs i comparem amb les accions no correctes un cop fem la llista a la pissarra.

Els i les alumnes visualitzen els vídeos adjunts i seguidament realitzen la seva pròpia neniqueta.

Un cop feta de manera individual, expliquen la seva norma virtual i l’adjunten al mural de l’aula.

EDUCACÓ FÍSICA SESSIÓ 1

En aquesta sessió 1 el grup ha treballat les activitats proposades per tal de millorar l’autoestima i la seguretat a l’hora d’afrontar situacions conflictives o adverses. S’han mostrat molt motivades a l’hora de treballar les diferents dinàmiques i hem pogut fer una reflexió final on hem parlat de la confiança que han de tenir en si mateixes/os, sobre el concepte de resiliència i de la importància de l’ajuda entre iguals.

EDUCACÓ FÍSICA SESSIÓ 2

En aquesta sessió,  el grup ha realitzat les activitats proposades per tal de treballar l’empatia, les emocions que tenen les persones en diferents circumstàncies i quines són les possibles solucions per fer front a aquestes situacions de la millor manera possible.

S’han mostrat molt motivades a l’hora de treballar les diferents dinàmiques i hem pogut fer una reflexió final on hem parlat de com pot, cada persona, col·laborar amb el grup per poder integrar totes les seves participants i fer-les sentir útils i importants.

EDUCACÓ FÍSICA SESSIÓ 3

En aquesta sessió, el grup ha realitzat les activitats proposades per tal de distingir situacions de discriminació a les classes d’Educació Física. S’ha conscienciat a l’alumnat sobre els efectes que comporta la discriminació en altres persones. S’han mostrat molt motivades a l’hora de treballar les diferents dinàmiques i hem pogut fer una reflexió final on hem parlat de com pot, cada persona, desenvolupar estratègies per intentar evitar la discriminació.

SESSIÓ D’EDUCACIÓ ARTÍSTICA

Els i les alumnes de 3r han reflexionat sobre els seus sentiments quan els passa alguna cosa que els desanima  com en el conte que han treballat.

S’han treballat els personatges del conte per tal de reconèixer com es fa el canvi de sentir-se malament a bé i com això té influència en situacions de com ens relacionem amb els altres.

Es pot utilitzar aquest mural per expressar com ens sentim i com evolucionem.

4t EP

1a sessió de tutoria:

Abans de començar les sessions de Barça bullying, introduïm el tema a partir de la visualització i el comentari d’alguns vídeos.

A la sessió 1 parlem de la singularitat de cadascú, de les característiques que ens fan diferents i que no han de perquè ser negatives. Es destaca que és molt important que estiguem satisfets de com som i que hem d’aprendre a estimar-nos a nosaltres mateixos.

Es reparteix la fitxa 1 per a què els alumnes posin una característica positiva que els descrigui físicament i de manera de ser. Per facilitar la feina i que puguin triar entre altres maneres de descriure’s, se’ls permet fer servir una llista d’adjectius.

Es fa la visualització del vídeo ‘Iguales pero  diferentes’

2a sessió de tutoria:

Es torna a visualitzar el vídeo i es fa l’activitat suggerida. Els nens i nenes van aportant les seves opinions i van dient les semblances i diferències que troben. Parlem del significat de ‘amigos por correspondencia’. Afegim imatges reals del lloc on viu un dels protagonistes per a que encara vegin més diferències.

Es porta a terme una altra de les activitats suggerides amb la què cada nen inventa una salutació i després la comparteixen en petit grup mostrant la seva i aprenent la dels altres.

3a sessió de tutoria:

S’inicia preguntant als alumnes que entenen ells per ‘cyberbullying’. Sense dir si les seves definicions són exactes o no, es visualitzen uns vídeos amb la definició i situacions d’exemple. Es torna a preguntar què entenen ara per cyberbullying.

Es fa una petita enquesta a mà alçada per saber de quines xarxes socials acostumen a ser usuaris. Després es parla dels perills que hi poden haver i es llegeixen les recomanacions del dossier per a un comportament adequat i segur a les xarxes.

SESSIÓ 1 – EDUCACIÓ FÍSICA

En aquesta sessió 1 el grup ha fet les activitats proposades per tal de treballar diferents situacions discriminatòries i les seves possibles conseqüències, tot conscienciant la injustícia que suposa aquesta discriminació.

S’han mostrat molt motivades a l’hora de treballar les diferents dinàmiques i hem pogut fer una reflexió final on hem parlat de l’empatia, de la intel·ligència emocional i de diferents estratègies per tal de detectar i combatre aquestes discriminacions. 

SESSIÓ 2 – EDUCACIÓ FÍSICA

En aquesta sessió 2 el grup ha fet les activitats proposades per tal de saber detectar possibles situacions discriminatòries i veure les seves conseqüències. 

S’han mostrat molt motivades a l’hora de treballar les diferents dinàmiques i hem pogut fer una reflexió final on hem parlat sobre què hem de fer cadascuna de nosaltres per poder potenciar actituds defensores positives entre els membres del grup quan s’esdevé alguna discriminació i de com afavorir l’autoconcepte i l’autoestima d’un/a mateix/a.

SESSIÓ 3 – EDUCACIÓ FÍSICA

En aquesta sessió 3 el grup ha fet les activitats proposades per tal de treballar la superació davant de les dificultats a través d’activitats motrius. 

S’han mostrat molt motivades a l’hora de reflexionar sobre l’ús de conductes assertives en la resolució de reptes o situacions de dificultat. D’aquesta manera, hem treballat la cohesió de grup i la cooperació. 

Han vist la importància de la col·laboració i la comunicació positiva entre els/les companys/es del grup.

SESSIÓ D’EDUCACIÓ ARTÍSTICA

Les i els alumnes de 4t E.P. han treballat uns moviments com a salutació especial, agradable, animosa i com a reconeixement positiu dels altres.

Aquesta salutació pot ajudar a sentir-se millor en algunes ocasions.

Les emoticones són un bon element d’expressió de com ens sentim en diversos moments.

QUAN  EM SENTO  AIXÍ

SI EM “SALUDES”  (fotos dels moviments de salutació)

EM  SENTO  MILLOR!

5è EP

1ª sessió de tutoria

A la primera sessió de tutoria han parlat de bullying i ciberbullying, les seves semblances i les seves diferències. I han analitzat un cas hipotètic de bullying. S’han hagut de posar en el lloc dels diferents personatges d’una història per saber com haguessin actuat elles i ells en cas de trobar-se en la mateixa situació. Han entès i expressat molt bé que és important el que fan els ‘espectadors’ d’un cas de bullying, si recolzen la víctima i no col.laboren amb les accions de l’assetjador/a és molt més fàcil que la situació d’assetjament deixi de produir-se.

Segona sessió de tutoria

A la segona sessió, s’ha parlat sobre les diferències que hi ha entre el món físic i el món virtual. S’han comparat els comportaments que tenen en el món real i els que haurien de tenir en el món virtual per anar bé i no deixar-se enganyar per ningú.

Han mirat un vídeo anomenat Si no lo haces en tu vida normal…¿por qué lo haces en internet? que els ha servit per reflexionar sobre quin és el comportament incorrecte al món virtual, i com ha de ser el correcte. Han reflexionat sobre el que poden fer amb un amic real i amb un amic virtual. I també la importància de no relacionar-se, en el món virtual, amb persones que no coneixen de res al món real.

 

A continuació han mirat un altre vídeo anomenat Cualquiera puede ser cualquiera que els ha servit per reflexionar encara més sobre els perills d’acceptar un ‘amic virtual’ que no han conegut mai en persona. Els amics virtuals no són iguals que els físics, i per a establir certa relació d’intimitat amb una persona cal conèixer-la físicament, ja que al ciberespai la gent es pot fer passar per una altra persona.

Tercera sessió de tutoria

A la tercera sessió de tutoria, s’han posat en el lloc d’una persona assetjada, una assetjadora i els espectadors i espectadores que veuen les situacions de bullying que es poden donar a l’escola. Han començat mirant un vídeo on es veu clarament el rol de totes aquestes persones.

A continuació, han representat algunes situacions de bullying.

El fet de posar-se en el lloc d’altres persones ajuda a entendre millor com se senten.

Per acabar, han fet un llistat de diferents accions i situacions que poden afavorir que una situació de bullying desaparegui.

Quarta sessió de tutoria

La quarta sessió de tutoria la comencem mirant el vídeo “Experiment social: els riscos de les nostres dades personals a Internet” i reflexionem sobre el seu contingut.

Un cop vist el vídeo, tothom qui vol comenta totes aquelles coses del vídeo que els han cridat l’atenció. Posteriorment, es plantegen dues preguntes a tota la classe, i cada grup pensa i comenta les respostes:

  • Per què es publica tanta informació a les xarxes socials?
  • Què estaries disposat a fer per 100.000 “m’agrada” o visualitzacions en la teva xarxa social?

Finalment, es demana que mirin el vídeo “Pares, fills, sharenting” amb la família per tal d’arribar a algun acord amb elles i ells sobre el seu contingut.

Sessions d’Educació Física

1ª sessió

En aquesta sessió 1 el grup ha treballat les activitats proposades per tal de millorar la relació entre elles i ells i propiciar l’ajuda recíproca i desinteressada. S’han mostrat molt motivades i motivats a l’hora de treballar les diferents dinàmiques i hem pogut fer una reflexió final que ha acabat d’assolir els objectius suggerits.

2ª sessió

En aquesta sessió 2 el grup ha treballat les activitats proposades per tal d’incrementar l’empatia dels alumnes davant de situacions de desequilibri de poder. Han pogut comprovar les emocions que poden tenir els seus companys i companyes en diferents circumstàncies del dia a dia. Han mostrat força interès i motivació a l’hora de realitzar les activitats proposades.

3ª sessió

En aquesta sessió 3 el grup ha treballat les activitats proposades per tal de fomentar l’empatia cap a les víctimes del bullying i de quines sensacions poden arribar a sentir. S’ha conscienciat l’alumnat sobre la importància dels defensors i defensores davant d’una situació de bullying. Han pogut comprovar les emocions que poden tenir els seus companys i companyes en diferents circumstàncies i situacions del dia a dia. Han mostrat moltes ganes de realitzar les activitats que s’han proposat.

Sessió d’Educació Artística

En aquesta sessió, el grup ha reforçat els aprenentatges de les sessions fetes anteriorment i han expressat el que han après utilitzant l’expressió artística. Han representat escenes amb diferents personatges, donant-li molta importància al paper de l’espectador o espectadora davant de situacions de discriminació. Ha ensenyat al grup a sensibilitzar-se vers els assetjaments i a entendre quina responsabilitat i valors són amb els quals han de conviure en societat.

6è EP

Sessions de Tutoria

1ª sessió

En aquesta sessió 1 hem vist El circ de les papallones. S’han mostrat molt motivades a l’hora de treballar les diferents dinàmiques i hem pogut fer una reflexió final que ha servit per parlar sobre les diferències que hi ha entre les persones i que, aquestes, no resten ni limiten. Hem parlat també sobre la resiliència i l’empatia.

2ª sessió

En aquesta sessió 2 hem vist el vídeo testimoni de l’actor que representa el Will en el curtmetratge de “El circ de les papallones”. Prèviament, s’ha plantejat unes preguntes sobre quina vida i oportunitats creuen que ha tingut aquest actor a la seva vida. Han compartit opinions molt variades i interessants. Posteriorment al vídeo, han escrit en paperets de color blanc obstacles que els hi resultin limitadors o difícils de superar i en paperets de color vermell, propostes o solucions per superar aquests obstacles. Per finalitzar, han escrit a les seves llibretes alguna història de superació que els hi hagi commogut.

3ª sessió

En aquesta sessió 3 hem fet un treball sobre les xarxes socials i en els conceptes de seguretat i privacitat. Hem plantejat diverses preguntes que han servit per introduir el tema, hi hem estat una bona estona. Finalment, per grups, han creat un decàleg de prevenció de les xarxes socials. En aquests decàlegs han pogut expressar i compartir consells que creuen que els resultaran molt valuosos per tal de prevenir l’assetjament i el cyberbullying.

4ª sessió

En aquesta sessió 4 hem continuat fent un treball sobre les xarxes socials i els conceptes de risc i de com prevenir diferents situacions. Hem plantejat diverses preguntes que han servit per introduir el tema, hi hem estat una bona estona. Finalment, per grups, hem ampliat unes recomanacions per fer un bon ús d’internet i prevenir el cyberbullying. És un tema que crida l’atenció del grup perquè la majoria té xarxes socials i les utilitzen diàriament.

Sessions d’Educació Física

1ª sessió

En aquesta sessió 1 el grup ha observat el material de sensibilització davant del bullying i el cyberbullying proposat. Hem parlat sobre els vídeos que hem vist, el seu missatge i sobre la conscienciació dels/les joves sobre la importància de l’amabilitat i l’empatia en les relacions interpersonals. Hem reflexionat sobre quins valors són els necessaris pel benestar i la bona convivència social i s’ha suggerit que, per grups, puguin crear una lletra d’una cançó amb una base musical de rap. S’ha vist als grups força motivats i han sortit lletres molt interessants.

2ª sessió

En aquesta sessió 2, els diferents grups que han fet les cançons, han representat davant dels altres grups les seves creacions. A algunes persones els feia una mica de vergonya, però com que l’activitat era en grup, s’han atrevit més. Ha resultat ser una estona d’aprenentatge força dinàmica i entretinguda. Algunes de les cançons tenien una tornada amb una cantarella molt bonica i la resta dels grups col·laboraven a cantar-la. Hem fet una reflexió posterior sobre els missatges de les cançons, de les idees que transmeten i els valors necessaris per la convivència escolar.

3ª sessió

En aquesta sessió 3, el grup ha treballat les activitats proposades per tal de millorar les relacions entre l’alumnat i augmentar la cohesió de grup. Han pogut conscienciar-se que les diferències no són un problema, que tothom ho pot fer tot, tot i que sigui en altres circumstàncies i que aquestes diferències no obstaculitzen el fet de poder relacionar-nos. S’han mostrat molt motivades a l’hora de treballar les diferents dinàmiques i hem pogut fer una reflexió final que ha acabat d’ajudar a assolir els objectius proposats.

Sessió d’Educació Artística

En aquesta sessió, el grup ha reforçat els aprenentatges de les sessions fetes prèviament i ho han expressat creant, el que han après, a través d’uns còmics. A les històries dels còmics han donat molta importància al paper dels/les espectadors/es davant d’una situació de bullying i cyberbullying i de quin és el seu paper o de com han de reaccionar davant de les discriminacions.

Pensem que aquesta formació de prevenció de bullying és molt interessant i útil tant per els/les nostres alumnes com per a l’equip docent.

#StopBullying