Joc de Descoberta: La misteriosa fuita de CO2

El dia 5 de juny se celebra el DIA MUNDIAL DEL MEDI AMBIENT, i a la nostra escola hem fet diferents activitats.

Els grups de les Girafes, 1r, 4t i 6è han participat en un joc promogut per Escoles Sostenibles.

Girafes 💚

Els nens i les nenes de la classe de les Girafes hem participat en el Joc de descoberta de la fuita misteriosa del CO2 pet tal de celebrar el dia mundial del Medi Ambient. Vam realitzar una gimcana pet tota l´escola buscant les pistes amagades per tal de resoldre l´enigma. Ens ho hem passat d´allò més bé i vam descobrir qui era la persona que feia malbé el medi ambient de Barcelona. Prova aconseguida!!!

1r EP 💚

Els nens i les nenes de 1r hem participat al joc de descoberta El misteri de la fuita de CO2! En motiu dels 20 anys d’Escoles + Sostenibles.

Abans d’iniciar el joc han escoltat el conte “Els herois i les heroïnes de la Barcelona del Futur” i tot seguit hem iniciat 4 proves per trobar la pista  i poder esbrinar qui era la persona despistada que havia posat en perill la ciutat.

Trobem la 1a pista de la prova de Mobilitat a l’entrada de l’escola on podem escoltar el soroll dels cotxes.

La 2a pista de la prova Consum responsable la trobem sobre l’aigüera del menjador.

La 3a pista de la prova de Gestió de residus l’hem trobat al contenidor de paper de la nostra classe

La 4a i última pista  de la prova d’Acció Climàtica l’hem trobat a la planta més gran de l’escola, que és l’olivera que va ser un obsequi del Jardí Botànic.

Quan vam acabar totes les proves i vam tenir totes les pistes ja vam esbrinar qui era la persona despistada que havia posat en perill la ciutat.

Finalment, totes les nenes i els nens de la classe van obtenir el carnet de Superheroïnes i Superherois.

Va ser una jornada molt divertida!  Tots i totes  vam aprendre molt i ho vam passar molt bé.

4t EP 💚

La classe de 4t s’ha engrescat a participar al joc de La misteriosa fuita de CO2 proposat per Escoles Sostenibles. El primer repte ha estat desxifrar un missatge i trobar el lloc on s’havien de desplaçar. Un cop ho han sabut, un grup de la classe s’ha dirigit fins allà per trobar les pistes necessàries. Després, han informat a la resta de companyes i companys, i entre tots han trobar la solució al primer enigma.

Un altre dels reptes proposats començava amb unes coordenades. Quan han aconseguit saber on eren, han anat al punt indicat. Allà hi ha un Punt Verd, i l’encarregat els ha dit que un altre dia hi poden anar tota la classe i els ensenyaran com funciona.

L’altre repte ha estat trobar el parc on han hagut de buscar un codi secret tot seguint pistes fotogràfiques.

6è EP 💚

Les nenes i els nens de 6è han participat en el Joc de Descoberta La misteriosa fuita de CO2 que ha consisitit a descobrir quina família o quines famílies emetien emissions de CO2 per damunt del que és perjudicial per al Medi Ambient.

La proposta de joc ha estat la següent:

És l’any 2040 i cada vegada el canvi climàtic té més conseqüències en el planeta. Per això, els països de tot el món han unit forces per tal de restablir els ecosistemes i preservar la biodiversitat. Entre les mesures que s’han pres, n’hi ha una de molt important: s’ha establert un límit màxim d’emissions diàries de CO2 per a cada persona que viu al planeta. No obstant això, hi ha algunes famílies que els costa no superar els límits i necessiten ajuda per a aconseguir-ho.

Per resoldre aquest misteri, s’han hagut de desplaçar a diferents llocs del barri, resoldre unes pistes i averiguar quines famílies feien més emissions de CO2 de les permeses.

Han anat als Jardins dels Drets Humans.

A l’estació de bicing més propera a l’escola.

Al Punt Verd del barri.

A una botiga de productes ecològics i de proximitat.

Al Mercat de la Marina han preguntat a diferents parades si tenen productes de proximitat, i a totes elles els han explicat que sí, la qual cosa és molt positiva!

I en tots aquests llocs han anat recollint pistes per saber quina família estava fent més emisions de CO2: els Besosfèrics!

Han arribat al resultat final després que cada grup expliqués a la resta de la classe què havien fet i on havien anat. També han sumat les puntuacions de cada família, i així és com han arribat al punt final.

Tot plegat, una iniciativa molt divertida, didàctica i engrescadora!!!