EP al molí d’oli de Collbató.

El dijous 10 de novembre, els nens i nenes d’Educació Primària van fer una sortida a Collbató. Allà van poder visitar un antic trull (establiment on s’elaborava l’oli antigament) i fer un passeig pels voltants on van veure oliveres i van aprendre moltes coses relacionades amb l’olivera i l’elaboració de l’oli gràcies als monitors que van fer una àmplia i detallada visita guiada tant al molí com durant el passeig per les oliveres.

El molí s’ha reconvertit en un Centre d’Interpretació on hi ha plafons, fotografies i peces diverses. Algunes d’elles han estat cedides per pagesos del poble. Amb tots aquests elements s’explica la tradició olivarera i oliera de Collbató, des de l’Edat Mitjana fins ara.
Els nens i nenes van poder conèixer les dues varietats típiques de l’entorn de Montserrat: la vera i la palomar; l’evolució estacional de la collita; les màquines, les eines i els utensilis que usaven els pagesos per a treballar la terra i elaborar l’oli. Aquest sector va ser molt important per a les economies familiars locals. La zona de Collbató no només produïa oli per a la zona sino que l’enviava a molts altres llocs.

Va resultar un dia agradable per a tots, els nens i nenes van poder conviure amb els seus companys i mestres en un entorn diferent a l’habitual i van estar en contacte amb la natura tot el dia. I, molt important també, van poder tastar l’oli boníssim que hi ha al trull. A tots els va agradar molt, tant que haurien volgut repetir vàries vegades!

Una mostra del que vam fer durant tot el dia a través d’imatges de diferents moments de la sortida.

L’entrada al Molí de l’Oli i les vistes de la muntanya de Montserrat.

A l’autocar.

Una mica de feina sobre el paper per posar en ordre tota la informació rebuda.

La visita al trull i el tastet de l’oli d’oliva. Boníssim!

Un roure centenari enmig de les oliveres.

Passejant per les oliveres i escoltant les explicacions dels monitors.

Moments compartits amb els companys i companyes…

Passejant per les oliveres i escoltant al monitor abans d’entrar al trull.

Aquesta imatge resumeix els tres moments del dia: el passeig per les oliveres, l’esmorzar i el dinar i la visita al trull. Per descomptat que també van disposar de temps per jugar i passar-s’ho d’allò més bé!