DIA MUNDIAL DE L´ALIMENTACIÓ SOSTENIBLE

El diumenge 16 d´octubre és el Dia Mundial de l´Alimentació, un dia promogut per l´Organització de les Nacions Unides per a l´Alimentació i Agricultura ( FAO ) amb l´objectiu d´abordar les desigualtats i ineficiències relacionades amb el sistema alimentari. Aquesta lluita es relaciona amb l´Objectiu de Desenvolupament Sostenible ODS2: Posar fi a la fam, aconseguir la seguretat alimentària i la millora de la nutrició i promoure l´agricultura sostenible, que destaca la necessitat d´aconseguir la seguretat alimentària millorant l´accés a aliments nutritius a través de sistemes alimentaris sostenibles.

Aquest any el lema és “No deixar ningú enrere”.

A la nostra escola, amb el nostre alumnat, hem estat treballant aspectes relacionats amb l’alimentació, per tal de fer-los adonar de la importància del fet de tenir un plat a taula cada dia, i també de la necessitat d’introduir productes d’alimentació sostenible en el nostre dia a dia.

EI3

Les papallones d’EI3 han estat reflexionant sobre els aliments saludables que ens ajuden a estar sans i forts: les fruites i verdures! Han conegut la cançó de la Dàmaris de fruites i verdures i l’han ballat i cantat.

És molt important menjar molta fruita i s’ha de promoure l’esmorzar amb fruita i nosaltres com a escola el fem el dimecres!

Finalment, han estat treballant per equips i havien de trobar les fruites i verdures i decorar-les.

EI4

Els nens/es de P4 han jugant amb jocs en grup aprenent l’origen dels aliments saludables, un memori dels aliments i ens hem divertit jugant amb el joc “El primer fruiter” on intentem que l’ocell no es mengi les fruites dels arbres fruiters abans que nosaltres els fiquem al cistell. També hem explicat el conte:”El viatge de brocoli” on una d’aquestes verdures ens explica el que costa ser un brocoli i mantenir-se sa en el camp fins que el pagès l’agafa i el porta a la botiga i és comprat i menjat pels nens. Hem pintat unes fruites i unes verdures i per acabar hem pintat una poma ( com les que creixen a Lleida), hem escrit la paraula POMA i li hem fet dos forats per ficar els dits i que tingui cames. Ha sigut una setmana molt profitosa.

EI5

Els nens i les nenes de la classe dels Elefants han fet una activitat molt divertida, el Semàfor dels aliments. Primer, han pintat aliments amb colors diferents, aliments de tots els grups. Seguidament, han hagut d´associar aquest aliment amb el color del semàfor segons la freqüència en la qual l´hem de menjar. El color vermell indica que aquests aliments es poden menjar ocasionalment (un cop a la setmana), el color taronja indica que aquests aliments es poden menjar setmanalment (2/3 cops a la setmana) i, finalment, el color verd indica que aquests aliments es poden menjar cada dia. Cada nen i nena, en sortir a enganxar el seu aliment, ha fet una petita explicació de l´aliment que portaven i perquè l´enganxaven al color corresponent.

1r E.P.

Els nens i les nenes de 1r han après, durant aquesta setmana, que una bona alimentació és essencial pel seu desenvolupament. Hem fet diverses activitats, la primera ha estat a l’àrea de Llengua realitzant una activitat de la “Piràmide dels aliments”  on havien de col·locar la “P”, la “L” o la “LL” en els noms d’alguns aliments.

Cada grup cooperatiu ha pogut jugar a “El joc dels aliments” i “El qui és qui dels aliments”. També han consultat uns llibres d’alimentació on hi havien receptes de cuina adients per a nens i nenes.

Per finalitzar i commemorar el Dia de l’Alimentació Sostenible, hem fet un mural de la piràmide dels aliments.

Han modelat amb plastilina els diferents aliments, i els han col·locat en el lloc corresponent de la piràmide segons el seu consum.

Aquesta activitat també els ha agradat molt, i ho han passat molt bé.

2n E.P.

Els  nens i nenes de 2n han compartit diferents jocs per desenvolupar les seves competències i habilitats entorn a l’alimentació:“ El joc dels aliments“, “El qui és qui dels aliments “ i “ L’hora de dinar “.

A l’aula hem dedicat un racó de lectura per a llegir receptes per fer amb nens i nenes amb unes il•lustracions molt boniques: “ Cuinem amb 4 mans “.

També han classificat unes imatges d’aliments: “saludables” i “no saludables”.

Després cada grup cooperatiu ha fet la compra d’aquests productes arribant a un acord entre tots i totes i han dissenyat el seu propi menú saludable. Per finalitzar, entre tota la classe han triat el menú que més els hi ha agradat! 😋

3r E.P.

A 3er hem celebrat el dia gaudint dels llibres i dels jocs sobre l’alimentació saludable. És un tema que ja vam estar tractant en el curs anterior i tenien moltes nocions sobre quin tipus de menjar és més necessari per al nostre organisme i quin hem de mirar de rebutjar o menjar molt poc.

4t E.P.

A 4t hem celebrat el dia de l’alimentació sostenible amb diverses activitats. Hem vist un vídeo que ens ha fet reflexionar sobre la gran quantitat de productes alimentaris que es llencen des del seu conreu fins a les nostres neveres. Hem observat la quantitat de deixalles que generem quan anem a un restaurant de menjar ràpid. Hem intentat pensar de quina manera podem col·laborar per a reduir aquests malbarataments. Finalment, hem jugat a jocs de taula relacionats amb l’alimentació sana i sostenible.

5è E.P. i 6è E.P.

A Cicle Superior hem volgut celebrar el dia de l’Alimentació Sostenible a l’escola a través del joc. Primer ens hem informat de la finalitat de l’ODS2, Fam Zero, i després hem fet una pluja d’idees basada en intentar extreure les claus de què podem fer nosaltres per a poder gaudir d’un futur saludable i sostenible.

Finalment, hem gaudit d’una estona de joc en la qual hem après sobre les propietats dels aliments, la fam al món i les desigualtats socials, entre altres.