DIA MUNDIAL DE CONSCIENCIACIÓ SOBRE L’AUTISME 2023.

Com cada 2 d’abril, enguany també es celebra el DIA MUNDIAL DE CONSCIENCIACIÓ SOBRE L’AUTISME 💙. En el nostre cas, l’hem celebrat per avançat el divendres 31 març.

Aquesta celebració es fa amb l’objectiu de donar visibilitat a les persones amb autisme.

Aquí teniu una mostra de les activitats que hem fet a l’escola.

I3 💙

Per celebrar el dia de l’Autisme, a la classe de les papallones, hem vist un vídeo anomenat “per quatre cantonades de no res“. Aquest vídeo ens explica les dificultats que té un quadrat per passar per una porta rodona, on tots els seus amics rodons hi poden passar sense problema. Els seus amics rodons ajuden a en quadrat a trobar la manera d’entrar i poder estar tots junts. Després de veure aquest vídeo vam estar parlant de les emocions del quadrat, quines opcions van donar els rodons al quadrat per poder entrar a la sala tots junts i la importància de respectar-nos els uns als altres, amb les nostres similituds i les nostres diferències.

Després d’aquest visionat, hem proposat als infants d’I3 representar la història del quadrat i les rodones en un paper amb diferents tècniques artístiques i aquest ha estat el resultat:

I4 💙

Per celebrar el dia de l’ AUTISME els nens/es de P4 hem vist un conte de Callou. A la seva classe hi ha un nen amb dificultats per fer amics i saber jugar amb els altres. Callou parla sobre això amb els seus pares i la seva mestra. Si vols fer-te amic d’aquest nen intenta jugar a aquells jocs que a ell li agraden. Callou ho fa i el seu amic i ella aconsegueixen entendre’s i jugar junts de manera satisfactòria pels dos.

Hem fet una reflexió sobre aquest tema i hem arribat a la conclusió que hi ha persones a qui els agraden altres coses i tenen altres interessos, i els hem de respectar i fer-los amics nostres igualment.

Al final de la sessió hem pintat un llaç de color blau que és el símbol de l’autisme.

I5 💙

Els nens i les nenes de la classe dels Elefants, per donar més visibilitat a l´AUTISME, han fet un seguit d´activitats, com ara, veure un vídeo de dibuixos i han empatitzat molt amb el protagonista del conte, fins i tot, s´han sentit identificats en alguns moments del conte amb ell. A continuació, han pintat una fitxeta individual i, finalment, s´han fet una foto de grup amb un globus blau.

Cicle Inicial

Amb motiu de la celebració del dia mundial de la conscienciació sobre l’autisme, Cicle Inicial s’ha sumat a la iniciativa de l’escola. Els nens i nenes de 1r i 2n han realitzat diferents propostes per conèixer i donar més visibilitat a l’Autisme.

Aquí us deixem algunes imatges d’aquestes activitats:

1r EP 💙

2n EP 💙

3r EP 💙

Amb motiu de la celebració del dia mundial de la conscienciació sobre l’autisme, les nenes i nens s’han sumat a les  moltes activitats que hem treballat avui a l’escola, per tal de conèixer millor aquest trastorn. Els nens i nenes de 3r han visionat un documental, i després,  hem comentat i debatut molts dels aspectes que explicaven en el vídeo.

Hem finalitzar l’activitat amb la retallada de cors blaus per tal de formar més tard una petita composició amb tots ells junts i deixar-la penjada a classe com a testimoni d’aquest dia tan important.

Aquí us deixem algunes imatges d’aquestes activitats:

4t EP 💙

Enguany hem commemorat el dia de l’Autisme una miqueta abans. El grup de 4t ha estat veient una presentació on es clarifica una mica tot allò que no es coneix prou bé sobre el TEA. Després hem vist un vídeo titulat ‘El cazo de Lorenzo’ amb el qual es pot empatitzar amb el protagonista i la càrrega que porta i entendre el significat metafòric. A continuació han contestat les preguntes d’un test sobre l’autisme, encertant-les perfectament. Finalment, han pintat un símbol de l’infinit dels colors de l’arc de Sant Martí, que està lligat amb la definició de l’autisme com a mostra de la diversitat i singularitat que hi ha dins de l’espectre autista.

5è EP 💙

A la classe de 5è hem fet una xerrada desmentint estereotips de les persones que formen part del TEA. Hem parlat i reflexionat sobre com la societat les veu i les tracta i de si el món està fet per a tothom. També hem fet un petit debat sobre l’estigmatització de les xarxes socials i dels mitjans audiovisuals que hi ha en relació amb les persones que formen part del TEA.

Després, hem volgut plasmar en un mural la frase “Tots som diferents”, amb els pictogrames corresponents i amb totes les nostres mans forman un símbol d’infinit, així com proposava la Federació d’Autisme com a activitat per a aquest any.

6è EP 💙

La classe de 6è hem fet una petita xerrada sobre què és el TEA, els tipus que hi ha i les característiques que tenen. Tot això ho hem contextualitzat a través de la televisió. Més concretament, amb sèries televisives com “The Good Doctor” que tracta d’un cirurgià amb trastorn de l’espectre autista i també amb el protagonista de “The Big Bang Theory”, físic teòric de talla mundial amb síndrome d’Asperger. Amb aquest últim hem vist exemples de les diferents característiques d’aquestes condicions, pausant el vídeo i parlant sobre els diferents temes. Ha estat una estona molt instructiva, on els infants han estat molt atents, desperts i participatius.