A EI3 han parlat sobre el tema dels jocs i les joguines. S´ha remarcat molt que no hi ha joguines específiques per a nens o per a nenes, ja que tots poden jugar amb totes i tots els jocs. Han vist un conte : ” La meitat d´en Jan “, que tracta d´un nen a qui li agrada la cuina i el seu amic li vol fer treure això del cap, ja que pensa que és una cosa de nenes, i vol que vagi amb ell a jugar a futbol. Al final, aquest amic entén que fa unes magdalenes molt bones i val la pena que les segueixi fent i després poden jugar a futbol amb les seves amigues i els seus amics. També han vist unes imatges amb equips de noies futbolistes, cuiners i cuineres. Finalment, s´han emportat a casa un emblema sobre aquest tema: una pilota i un objecte de cuineta i recordem que no hi ha jocs per nens i per nenes, tots podem jugar a tot.
Els i les alumnes han realitzat diferents dibuixos relacionats amb aquests apartats on han plasmat el respecte a la diversitat i el reconeixement de la individualitat dels nens i nenes independentment del seu sexe.
Els nens i les nenes de Cicle Superior han realitzat diferents activitats de manera simultània amb el format de tallers. Tots i totes han realitzat les diferents activitats proposades. Han treballat en grups de 12 alumnes de 5è i 6è.
La primera activitat ha estat veure el video Cambia el cuento de la Caperucita Roja. A partir d’aquí, els i les alumnes comentaven i expressaven les seves opinions al respecte.
La segona activitat ha consistit en comprar diferents coses per a un nadó de sexe masculí i per a una altra de sexe femení (trona, cadireta, cotxet, banyera, robeta..). Cada grup d’alumnes disposava d’un catàleg i havia de triar el que compraria per a un nen i per a una nena. I ha resultat una tria molt poc estereotipada perquè han fugit del color rosa per a nena i del blau per a nen, tots els colors per a totes i tots!
La tercera activitat ha consistit a llegir les lletres d’algunes cançons, identificar tots els trets sexistes i masclistes que han trobat i canviar-los.
I la quarta activitat que han fet conjuntament 5è i 6è ha estat comprar joguines, a través d’un catàleg, per a nens i per a nenes i/o per a nens i nenes indistintament. I el resultat ha estat gens estereotipat ja que han comprat de tot per a tothom independentment de si era per a un nen o per a una nena.
A 5è han vist també un InfoK especial del Dia de les Dona: https://www.ccma.cat/tv3/super3/infok/ i han estat comentant el que s’hi deia. També han reflexionat sobre la importància que el que es fa i es reivindica el 8 de març es faci extensiu a tots els altres dies de l’any. Per últim, han pensat frases no sexistes i reivindicatives i les han plasmat en un mural fet entre totes i tots.
I unes nenes de 5è i 6è han fet unes medalles commemoratives del 8 de març per a totes les mestres i el mestre de l’escola. Moltes gràcies!