Dia Escolar de les Matemàtiques 2023.

Com cada any, el 12 de maig es celebra el Dia Escolar de les Matemàtiques. Nosaltres, a l’escola, també ho hem celebrat. Aquí podeu veure les activitats que hem fet a cada cicle.

Educació Infantil 🎲📏➕

I3 🎲📏➕

Avui, la classe de les papallones, hem celebrat el dia de les matemàtiques. Voleu saber què hem fet? Hem jugat amb formes geomètriques de diferents colors, hem fet els nombres amb plastilina i hem relacionat la grafia dels nombres amb la seva quantitat posant-hi agulles d’estendre. Ah! I com no podia ser d’una altra manera… També hem cantat la cançó dels números de l’1 al 10. A continuació us deixem el vídeo i algunes imatges perquè pugueu gaudir de l’experiència dels nens i nenes d’I3.

I4 🎲📏➕

Els nens i nenes de P4 han celebrat el Dia Escolar de les Matemàtiques jugant a diferents jocs relacionats amb conceptes matemàtics com: l’ordenació de números dins de la seqüència, la identificació de figures geomètriques i la organització en l’espai, la creació de figures amb pals de colors, treball amb regletes per iniciar-se en la suma i altres activitats. Ha sigut una tarda molt satisfactòria i divertida igualment que d’aprenentatge i de relació amb el món matemàtic.

I5 🎲📏➕

Els nens i les nenes de la classe dels Elefants, per celebrar el Dia Escolar de les Matemàtiques, han estat fent Sudokus, tant de nombres, com de formes. També han fet una fitxa d´una taula de doble entrada en la que treballen les figures geomètriques i desenvolupen el pensament lògic-matemàtic. A part d´això, han realitzat sumes amb peces de colors, han relacionat la grafia dels nombres amb la seva quantitat i han ordenat de manera ascendent i descendent els nombres de l´1 al 9. Ha estat una jornada molt didàctica!!!

Educació Primària 🎲📏➕

1r EP  🎲📏➕  i   2n EP 🎲📏➕

L’alumnat de Cicle Inicial han celebrat el Dia Escolar de les Matemàtiques fent una gimcana matemàtica. Constava de 9 grups de nens i nenes de 1r i 2n i cada grup havia de superar 9 reptes matemàtics diferents:  fent Sudokus, representant nombres a l’àbac, classificant cossos geomètrics, pagant amb bitllets i monedes d’euro, posant l’hora en uns rellotges analògics, fent càlcul mental, jugant al 3 en ratlla i amb l’ordinador fent sumes i restes i també  simetries.

Cada grup ha anat realitzant els diferents reptes i quan el superaven passaven al següent.

Finalment com tots i totes han superat totes les proves han obtingut una medalla de que havien superat tots els  reptes matemàtics.

A més de pensar, aprendre i manipular, els nens i les nenes han après a divertir-se amb les matemàtiques!

3r EP 🎲📏➕ i 4t EP 🎲📏➕

Els nens i nenes de 3r i 4t s’han barrejat i han format tres grups rotatoris. Un dels grups ha participat en un bingo, un altre en un escape-room matemàtic on line i, l’últim, ha fet figures geomètriques amb volum. Cada grup ha dedicat un temps a la seva activitat i després ha canviat d’aula per a realitzar la següent. Tot les les activitats han estat acceptades amb molta il·lusió.

5è EP 🎲📏➕ i 6è EP 🎲📏➕

A cicle superior vam celebrar el Dia Escolar de les Matemàtiques participant a diferents activitats. En una aula vam fer un bingo matemàtic, on havíem d’anar marcant els números que anava dient la mestra, mentre resolíem les operacions de cada casella. En una altra aula, vam jugar a una oca matemàtica, la qual tenia diferents reptes matemàtics que havíem de resoldre per a poder seguir endavant fins l’última casella. Per acabar, a la darrera aula que era la d’informàtica, vam gaudir d’un Genially basat en el programa “Boom”. Aquest estava adaptat a les matemàtiques de Cicle Superior i vam haver de resoldre tots els enigmes matemàtics per a poder anar desactivant les bombes fins a guanyar.

Ens ho hem passat genial!