Dia Escolar de les Matemàtiques

Cada any, el dia 12 de maig, es celebra el Dia Escolar de les Matemàtiques. A l’escola, hem fet algunes activitats relacionades amb aquest dia.

EDUCACIÓ INFANTIL

EI3

Els nens i les nenes de la classe de les Papallones hem fet una baldufa numèrica. Com coneixem molt bé els números i les quantitats fins el 4, fem un joc semblant a l’ Oca amb la nostra baldufa. Tirem la baldufa i quan ens surt el número davant nostre comptem amb la vaca les caselles del seu camí i fem l´acció que ens diu la casella fins el final del camí. Ens ho hem passat molt bé tots i totes. A casa podrem seguir comptant, ja que ens hem emportat a casa nostra la baldufa.

EI4

Les girafes han realitzat un bingo per parelles.

EI5

Els nens i les nenes de la classe dels Elefants, per celebrar el Dia Escolar de les Matemàtiques, han estat fent Sudokus, tant de nombres, com de formes. També han fet una fitxa d´una taula de doble entrada en la que treballen les figures geomètriques i desenvolupen el pensament lògic-matemàtic. Ha estat una jornada molt didàctica!!!

EDUCACIÓ PRIMÀRIA

1r

A 1r han celebrat el Dia Escolar de les Matemàtiques realitzant diferents reptes: fent Sudokus, representant nombres a l’àbac, classificant cossos geomètrics, pagant amb bitllets i monedes d’euro, posant l’hora en un rellotge analògic i fent càlcul mental.

Cada grup cooperatiu ha anat realitzant les diferents activitats i quan superaven el repte passaven al següent.

Quan acabaven i els havien superat tots, obtenien  una medalla.

A més de pensar, aprendre i manipular, els nens i les nenes han après a divertir-se amb les matemàtiques!

2n

A 2on han treballat en el Dia de les Mates el valor de les unitats monetàries, les mesures i el temps.

3r

Els nens i nenes de 3r han realitzat diferents propostes relacionades amb el dia de les Matemàtiques.

Han fet activitats amb els Multicubs encaixables. Un material molt polivalent amb el que han fet numeració, classificació, selecció, mesures i construcció de volums.

Han practicat geometria lúdica, descobrint la geometria jugant amb imatges i peces de diferents colors de manera molt divertida.

Els i les alumnes han fet un repàs del volum dels cossos geomètrics. Han dibuixat les figures en un full  i han anotat les seves característiques principals ( costats, vèrtexs, arestes…).

També han utilitzat els Blocs Multibase com a recurs per a repassar les unitats, desenes, centenes i unitats de miler.

4t

El grup de 4t s’ha animat a fer algunes activitats per a celebrar el dia de les Matemàtiques. Han construït figures geomètriques i han mesurat els mobles de la classe. També han jugat al dòmino matemàtic, practicant operacions matemàtiques.

El grup de 5è ha estat treballant les figures planes calculant els perímetres i les àrees.

Després, han jugat a construir formes geomètriques seguint models.

El grup de 6è ha construït poliedres regulars.

Un grup ha volgut fer un gran repte, construir un icosaedre truncat.

També han demostrat l’equivalència entre un decímetre cúbic i un litre.