Dia Escolar de la NO Violència i la Pau.

El dia 30 de gener se celebra el Dia Escolar de la NO Violència i la PAU. A l’escola també l’hem celebrat. A continuació, podeu veure una mostra de les diferents activitats que han fet les vostres nenes i els vostres nens.

‘No hi ha camí per a la PAU, la PAU és el camí.’ (Gandhi)

Educació Infantil

Papallones

Hem fet un colom de la PAU pintant-nos la mà amb pintura blanca.

Hem cantat la canço:”MANS A LES MANS” on ens diu que si ens ajudem tindrem la Pau. Donant-nos un cop de mà en els moments complicats podrem construir un mon amb Pau.

Elefants

Els elefants han escollit el color rosa per decorar la seva mà. Han fet boletes amb paper de seda i, posteriorment, les han enganxat amb cola. Han estat una feina en equip.

A part d´aquesta feineta relacionada amb el dia de la PAU, i que servirà per decorar el passadís del col·legi, els elefants també han fet una fitxeta individual que anirà a l´àlbum del segon trimestre.

Formigues

La classe de les formigues hem celebrat el Dia de la no Violència i hem realitzat un globus ple de coloms per tal que es compleixi el nostre somni que hi hagi Pau a tot el món. Ens agradaria que aquest globus anés sembrant Pau per tot arreu per on passi. Hem pintat els coloms i hem enganxat boletes de paper de seda.

També hem fet una mà amb trossos de paper xarol que hem enganxat. Ens ho hem passat molt bé i hem après a compartir.

Hem après la cançó « Mans,mans a les mans » i hem inventat un ball. Ens hem divertit molt!

Girafes

Les girafes han conegut a Gandhi com a una persona que va ensenyar a fer la “Pau”. També han creat el seu colom de la Pau amb l’empremta de la seva mà amb pintura blanca i després han cantat la cançó del “Món seria més feliç” cadascú amb el seu colom de la Pau.

Finalment, han fet un dibuix d’ells amb algun company de classe creant una escena que representi la Pau entre ells: perdonar-se, donar-se una abraçada, etc.

Cicle Inicial

A Cicle Inicial, el Dia  Escolar de la No Violència i la Pau ha estat una oportunitat per reflexionar, tant a nivell individual com a nivell grupal, sobre la importància de viure en pau, en calma, amb un mateix i amb els altres.

Els nens i les nenes de 1r i 2n han realitzat diferents activitats per commemorar aquest dia.

Han participat molt motivats en el Mural que s’ha fet entre tot el Col.legi:  “Junts i juntes construïm la Pau”

1r EP

Aquí els podeu veure cantant una cançó de PAU.

2n EP

També han pintat el seu colom de la Pau amb un missatge especial.

1r EP

2n EP

Per últim , han decorat unes súper mandales.

2n

Cicle Mitjà

3r EP
A 3er hem gaudit del dia de la pau pintant un missatge en anglès i retallant i decorant uns coloms per enganxar en una mà gegant. Ha estat un dia molt pacífic.

4t EP

Els nens i nenes de 4t han fet diverses activitats relacionades amb el Dia de la Pau i la No Violència: Han pintat mandales per fer un mural, han cantat “Somnis d’infant”, han vist vídeos per reflexionar, han expressat què és la Pau per a ells i ho han plasmat en un dibuix i han omplert de paraules de Pau uns coloms dibuixats per ells.

Cicle Superior

5è EP

El grup de 5è ha participat en algunes activitats per treballar la pau i commemorar aquest dia tant important per i necessari.
– Han fet un vídeo on han anat penjat parts d’unes frases dins de la paraula pau. Les frases o cites han sigut:
“No n’hi ha prou amb parlar de pau. Un o una ha de creure en ella i treballar per aconseguir-la.”
“La primera condición para la paz és la voluntad de lograrla.”
“Peace…is the product of Faith, Strength, Energy, Will, Sympathy, Justice, Imagination and the Triumph of it.”
– Han escrit unes reflexions sobre què poden fer elles i ells per portar pau a l’aula.
– Han vist i comentat dos curtmetratges sobre els valors que poden portar pau: El poder de les abraçades i Bridge.
Saben que és un valor essencial perquè hi hagi una bona convivència en el món.

6è EP

L’alumnat de 6è ha fet diferents activitats relacionades amb la PAU.

En primer lloc, han fet un test de cultura de PAU que ha consistit en llegir diferents afirmacions i puntuar-les del 0 (gens d’acord) al 5 (totalment d’acord). Un cop puntuades, les han comptat i cadascú ha obtingut un resultat personal. S’han comentat en gran grup els diferents ítems i també els resultats obtinguts.

També han un fet un trencaclosques de la PAU amb el títol JUNTS I JUNTES CONSTRUÏM LA PAU.

El resultat ha quedat així de maco.

Finalment, han decorat una mà amb símbols de la PAU en color verd.