Dia Escolar de la No-violència i la Pau 2023.

El 30 de gener, coincidint amb l’aniversari de la mort de Mahatma Gandhi, se celebra el Dia Escolar de la No-violència i la Pau. Es celebra per recordar el llegat de Mahatma Ghandi el dia que es commemora l’aniversari de la seva mort.

A la nostra escola, un any més, hem celebrat aquesta diada amb un seguit d’activitats.

I3 🕊

Els nens i nenes de la classe de les papallones hem decorat un colom de la pau amb cotó. Hem après molt sobre la no-violència i hem vist què diferencia el colom de la pau de la resta dels coloms. El seu color blanc intens i la branca d’olivera al seu bec fan d’aquest animal, un emblema de la pau.

I4 🕊

Els nens i nenes de P4 hem decorat el colom de la pau amb paper de seda blac arrugat. Per treballar el Dia Escolar de la No-violència i la Pau hem anat en el nostre dia-dia i hem comentat en quines situacions nosaltres podem fer que un conflicte es resolgui de forma pacífica i amigable o  de forma agressiva. També hem relacionat aquest colom amb el tema del projecte de Picasso i  hem explicant que aquest colom va ser  inspirador pel mateix Picasso ja que va posar el nom de “Paloma” a la seva pròpia filla.

I5 🕊

Els nens i les nenes de la classe dels Elefants han estat decorant un colom de la pau amb boletes de paper de seda per treballar el Dia Escolar de la No-violència i la Pau. També, aprofitant que estem fent un projecte sobre el pintor Pablo Picasso, hem explicat als nens i a les nenes, que va construir els dos símbols més rellevants tant de la guerra com de la pau: el Guernica i el colom.

Cicle Inicial🕊️

Els nens i nenes de 1r i 2n també han commemorat el Dia de la No-Violència i la Pau parlant sobre la importància de la Pau al món.

El fet d’identificar algun dels símbols de la Pau com és el colom de la Pau i pintar-ho en forma de banderoles per a decorar la classe i escriure-hi una paraula com a missatge d’esperança els ha ajudat a entendre millor aquest valor.

Després han escrit en cintes de diferents colors aquest mateix missatge i les han  anat afegint conjuntament tot l’alumnat de Primària sota un gran colom realitzat pels alumnes d’Educació Infantil 🕊️.

Voleu veure les imatges?

1r EP 🕊

2n EP 🕊

3r EP 🕊

Les nenes i nens de tercer hem commemorat el Dia Mundial de la Pau i la No-Violència amb un seguit d’activitats i reflexions, per tal d’aconseguir un món més just i millor.

4t EP 🕊

Els nens i nenes de 4t han commemorat el Dia de la No-Violència i la Pau veient el vídeo ‘la cadena de favores’ per reflexionar sobre com ajudar als altres ens pot fer sentir millor amb nosaltres mateixos.

Després han completat una Taula periòdica molt original, on cada símbol representa una paraula o acció relacionada amb la pau.

Finalment, han escrit les paraules que els han semblat més importants sobre una cinta i l’han penjat amb totes les altres cintes que han aportat els nens i nenes dels altres cursos.

5è EP 🕊

6è EP 🕊