El dia 21 de febrer es celebra el Dia Internacional de la Llengua Materna, aprovat per la UNESCO fa 20 anys i, arreu del món, es fan actes a fi de recordar les llengües existents a tots els països, les que han desaparegut i les que estan en greu perill d’extinció.
A la nostra escola, s’han fet diferents activitats a cada grup-classe.
Educació Infantil
Papallones
Els nens i les nenes de la classe de les Papallones per celebrar aquest dia han pintat un nen/a que els hi surt una bombolla de la boca que ells s´han pintat, ja que cada color representa la seva llengua: “Els colors de les llengües”. Ens hem adonat que hi ha nens que parlen altres llengües a casa amb el papa i la mama, però que al cole ens entenem igual.
Els elefants han après a dir en diferents llengües una de les paraules màgiques que treballem a la classe com és “Sisplau“. Ho han après a dir en català, castellà, anglès, francès, tagalo ( llengua materna de l´Àgatha) i fins i tot en Bangalí (llengua materna de l´Omar). Han fet entre tots el següent mural i després han fet una fitxeta individual.
La classe de les Formigues hem treballat el tema de la Llengües Maternes de la nostra classe a través de contes: un en català, un en castellà i un en anglès. Hem descobert moltes coses de les diferents llengües.
1r EP
Les nostres famílies de 1r ens saluden en la seva llengua materna “Hola!”
2n EP
Les nostres famílies de 2n ens saluden en la seva llengua materna “Bon dia!”
Cicle Mitjà
3r EP
4t EP
Els nens i les nenes de 4t han reflexionat sobre la importància de valorar les llengües amb qui cadascú s’ha relacionat des del naixement amb la família. Han vist una presentació del Consorci de la Normalització Lingüística on s’han informat sobre la quantitat de llengües que existeixen al món, i sobre que algunes d’elles estan en perill d’extinció. Després, han mostrat en una fitxa el cas particular de cadascú: el lloc on van néixer els membres de la família i quines llengües parlen.
Cicle Superior
6è EP
Aprofitant que a 6è hi ha una companya xinesa, la Yali, han estat fent diferents activitats relacionades amb aquesta llengua. La Yali ha ajudat molt a les seves companyes i als seus companys.
En primer lloc, ha llegit una història d’un músic i un bou.
La resta de la classe anava seguint la lectura a la pissarra digital i els sobtava molt escoltar la seva companya llegint en xinès. Han demanat que repetís la lectura algunes vegades més.