Visita dels primers professors del CFA Sant Ramon

Dins del marc de la celebració dels 50 anys, el dia 8 de març de 2023 hem rebut la visita de sis dels primers professors de l’escola: Olimpia González, Montserrat Omenat, Llum Lemos, Sara Ordóñez, Josep Masdeu i José Antonio Rodríguez. Fa 50 anys, aquests professors eren uns joves estudiants compromesos que es van dedicar voluntàriament a la construcció d’una escola d’adults pública i gratuïta.
L’alumnat va gaudir de les experiències i les anècdotes dels primers anys de funcionament de l’escola. Ens ha sorprès molt l’organització pedagògica dels primers anys, en què aquest professorat plantejava una manera d’ensenyar i d’aprendre a l’avantguarda del moment. Es treballaven les diferents matèries a partir de centres d’interès o projectes, integrant l’autoavaluació i l’avaluació entre iguals en el procés. Allò que més ens ha impactat és la solidaritat i la implicació d’aquests docents, que no rebien cap sou i cobraven d’una caixa de solidaritat. En el moment en què alguns d’aquests professors van aconseguir ser contractats i rebre una nòmina, també la dipositaven en la caixa de solidaritat: “No concebíem que cap de nosaltres cobrés més o menys que els altres”, assenyala Jose Antonio Rodríguez.
Els alumnes de GES 1 van fer una entrevista a aquests professors des del mòdul de Llengua catalana 1; mentre que els de GES 2 van haver de preparar una crònica del dia des del mòdul de Llengua castellana 3. Aviat farem públiques les millors entrevistes i cròniques.
Estem feliços d’haver pogut compartir una jornada històrica alhora que entranyable.