L’ALUMNAT DEL GES REALITZA UN PROJECTE DE L’ÀMBIT CIENTIFICOMATEMÀTIC EN EL CONTEXT DE LA GUERRA CIVIL

El treball per projectes és una metodologia innovadora que busca avançar cap aprenentatges més competencials. En el marc d’un context històric o social, com en aquest cas la Guerra Civil Espanyola, l’alumnat aplica els coneixements que han adquirit durant el seu procés d’aprenentatge. 

En els cursos de GES del CFA Pere Calders, realitzem dos projectes cada curs; un de l’àmbit cientificomatemàtic i un altre de l’àmbit de la comunicació. Durant aquest mes de desembre, l’alumnat del GES ha treballat en la resolució d’un crim per al qual ha necessitat aplicar els seus coneixements científics i matemàtics.

Aprofitant aquest projecte, hem realitzat una activitat al Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC) on hem reflexionat sobre el paper de l’art en el conflicte i la guerra i la seva importància com a testimoni dels conflictes. D’altra banda, hem fet una ruta pel barri gòtic de Barcelona que ha permès al nostre alumnat descobrir el patrimoni històric de la nostra ciutat i veure amb els seus propis ulls les restes que encara perduren de la Guerra Civil. Recorrent espais com la plaça Sant Felip Neri, la Plaça del Rei o el Temple d’August han resolt una sèrie d’enigmes que els ha ajudat en la conclusió del projecte. 

Una vegada resolt el crim, l’alumnat del GES ha redactat una notícia amb totes les investigacions que han dut a terme treballant així competències lingüístiques i fent d’aquest projecte una activitat transversal.

Des del CFA Pere Calders, seguirem apostant per la metodologia del treball per projectes en la nostra tasca educativa.