REBEM UNA VISITA DE FINLÀNDIA

Durant la setmana del 15 de gener, al CFA Pere Calders hem rebut la visita de quatre professores del Kauninainen High School (Finlàndia), en un programa d’Erasmus+ de Job Shadowing. Han conegut el centre, la seva història i els ensenyaments que fem a l’educació de persones adultes i també han participat en el desenvolupament d’algunes classes de llengua anglesa i llengua castellana. Al tractar-se de docents de Batxillerat, han combinat l’estada amb l’Institut-Escola Arts de Barcelona.

Presentació del sistema educatiu de Catalunya i del projecte L’Art de Parlar

Les convidades han destacat l’entusiasme i bona predisposició de l’alumnat del nostre centre i el bon clima de treball que es viu entre tots els membres de la comunitat educativa. També han mostrat molt d’interès en conèixer les metodologies que adopta el professorat, en especial el de comunicació, ja que tres d’elles son professores de llengües estrangeres ( anglès, suec i espanyol).

L’altra professora, la Riikka Notkola, dona classes dins de l’àmbit artístic i, a més, és la fundadora de l’associació VTS Finland. Per això els hem explicat el programa de L’art de parlar i el nostre projecte de centre.

Activitat de VTS al MNAC

El dimecres 17 han gaudit d’una facilitació de VTS en anglès a les sales del MNAC i han compartit les experiències amb les estratègies de pensament visual a Finlàndia amb el professorat que fa el tercer any de formació de L’art de parlar. A la sessió també hi ha participat l’Esther Fuertes, la Montserrat Morales i les direccions de l’IE Arts i el CFA Pere Calders.

Tot plegat ha estat una experiència molt enriquidora per les dues parts i ens anima a seguir teixint relacions i creant vincles amb altres docents d’arreu.

Text original: Joe Planas