Apostem per treballar les emocions amb els joves

AL CFA Montserrat Roig creiem que treballar l’estat emocional amb el nostre alumnat de GES 2 pot millorar el seu rendiment acadèmic i és per això que any rere any apostem per oferir-los el taller de “Millora de les competències emocionals” (a càrrec de la Neus Bravo, Graduada en Humanidades por la Universidad Pompeu Fabra / Educadora en Arts in Health-Humanidades para la Salud / Formadora emocional en coaching individual y grupal, Workshop Leader & Life-Coach “Heal Your Life”© Licensed by Patricia Crane, USA, Maria Rosa Casanovas, Barcelona), que no deixar de ser un reforç a la tasca que ja desenvolupa l’equip de docents del centre.

Els objectius són que l’alumne es conegui, es valori, s’obri al grup i quepugui desenvolupar les emocions positives necessàries per afrontar els nous reptes a la vida tant a nivell personal, formatiu com professional.

Amb aquest treball els nois i noies milloren la percepció del seu valor personal a través d’un camí reflexiu i, en ocasions desafiant per a ells i elles, que els porta cap a un desenvolupament d’indagació i a qüestionar-se aspectes de la seva vida per tal de disminuir les emocions tòxiques, augmentar les fortaleses i generar una bona construcció de l’autoestima davant dels seus estudis. Aquesta gran tasca d’indagació dels seus pensaments limitadors servei per treballar i canviar la seva mirada cap al món i cap a ells mateixos. Inicien un camí per entendre que tothom té capacitats per superar els obstacles i que sovint som nosaltres mateixos els constructors de les nostres limitacions.

Per poder portar a terme aquest taller, es molt important crear un entorn i un clima de confiança, davant de la incertesa diària, on poder treballar i equilibrar els vaivens d’emocions que ens envolten. Aquest tipus d’intervenció educativa, coordinada amb el professorat del centre, és molt eficaç i es pot aplicar a qualsevol etapa, perquè sovint el problema del fracàs escolar està vinculat a un bloqueig de tipus emotiu.

A més, en el present context pandèmic, i veient com la Covid19 ha afectat afectat l’estabilitat interior dels joves i adolescents, ara més que mai la cura de l’equilibri interior és cabdal per acompanyar uns reptes acadèmics en què els estudiants se sentin implicats.