Lletres a les aules

Lletres a les Aules és un programa de foment de la lectura i de promoció de la literatura organitzar per l’Institut de les Lletres Catalanes que permet apropar l’alumnat al fet literari, millorar la comprensió lectora com a eina fonamental per accedir al coneixement, estimular i potenciar l’habilitat lectora i el coneixement de la llengua. Disposa de dues modalitats:

• Autors a les aules
  • En veu alta

Curs 2023-2024

Dins de la modalitat Autors a les aules, ens torna a visitar l’Assumpta Mercader, en aquest cas com l’autora del llibre protagonista del Club de Lectura programat en el segon trimestre,  La dona que somniava mariachis, un recull de 27 contes plens d’humor. L’autora va donar-nos una lliçó magistral de com s’ha d’estimar la lectura i la llengua , i de com és d’important la comunicació.
Curs 2022-2023
Dins de la modalitat En Veu Alta, i en el marc dels actes preparats pel dia 8 de març, els alumnes han pogut gaudir de l’espectacle Bruixes i dones fosques, per  Assumpta Mercader. L’Assumpta ens va explicar llegendes pròpies dels territoris de parla catalana protagonitzades per dones amb poders extraordinaris. Ens va parlar de les bruixes com a éssers fantàstics i, també, de les dones que van ser acusades de ser-ho i van ser cruelment castigades.
Curs 2021-2022
Enguany els alumnes de Català 3 han llegit el llibre Demà ens estimaran, de la Najat El Hachmi, en el marc d’Autors a les aules. La Najat ens va visitar el dia 26 d’abril i ha aconseguit que, una vegada més, la literatura ens emocioni i ens faci replantejar idees preconcebudes.
Curs 2020-2021
Aquest curs hem decidit participar en la modalitat Autors a les aules amb el grup de Català 2. Els alumnes han llegit les novel·les de la Laia Aguilar,  Wolfang i Juno, en el 1r i 2n trimestre, respectivament. El dimarts 13 de març els alumnes han tingut el plaer de compartir amb l’autora les històries dels protagonistes de les seves novel·les. Preguntes, sentiments, opinions, possibles finals… tot això i més ha estat possible!
Curs 2019-2020
Dins de la modalitat En veu alta, el dia 4 de març els alumnes de Català 3 van gaudir de la presència de la Gemma Reguant, que va dur a terme el recital “Dones poetes”