Cursos COMPETIC i proves ACTIC. Quines diferències hi ha?

L’Ordre PRE/206/2017, publicada el 4 de setembre al DOGC, reconeix l’equivalència entre els certificats de competència digital de l’educació de persones adultes (COMPETIC) i els certificats d’acreditació de competències en tecnologies de la informació i la comunicació (ACTIC). Per tant, els cursos COMPETIC i les proves ACTIC són equivalents, i, amb el certificat corresponent a qualsevol d’ells, la persona titular pot acreditar, davant de qualsevol instància pública o privada, les seves competències en tecnologies de la informació i la comunicació:

– COMPETIC 1 equival a ACTIC Bàsic
– COMPETIC 2 equival a ACTIC Mitjà
– COMPETIC 3 (la superació de dues competències) equival a ACTIC Avançat

Com aconseguir un certificat ACTIC? L’avaluació de les competències es fa mitjançant una prova automatitzada que té lloc en un centre col·laborador escollit per la persona aspirant. La prova consisteix a resoldre en un temps concret un conjunt d’activitats (també anomenades preguntes) de diversos tipus que el sistema determina aleatòriament. Per a cadascun dels diferents certificats ACTIC (bàsic, mitjà o avançat) la tipologia de preguntes i el temps disponible és diferent.

I els cursos COMPETIC? Com s’aconsegueix superar els cursos i aconseguir el certificat? El Departament d’Educació dissenya anualment un projecte de caràcter global que conté els elements necessaris per evidenciar l’assoliment, per part dels alumnes, de cadascuna de les competències en funció del nivell avaluat. Mitjançant la realització d’aquest projecte, els alumnes obtenen una nota que es pondera amb l’obtinguda per l’alumne al llarg del curs (avaluació contínua). Per obtenir la qualificació d’apte/a cal que la nota final sigui igual o superior a 6,5.

Al nostre centre pots cursar COMPETIC 1, COMPETIC 2 i COMPETIC 3, en torns de matí o tarda, en modalitat presencial o semipresencial. Vols que t’informem? Fes clic AQUÍ!

1. M. Teresa Bel

Bon dia voldria saber la durada dels cursos COMPETIC 3, preu i com funcionen els cursos semi-presencials.
    També m’interessaria saber si feu servir office o lliure office.
    Salutacions.

1. Roser de Antonio

Moltes gràcies pel vostre interès en els nostres cursos de COMPETIC 3.

El curs de COMPETIC 3 s’estructura trimestralment, i cada trimestre es treballa una competència del currículum. En el nostre centre impartim C6 (full de càlcul) durant el primer trimestre, C4 (tractament de textos) durant el segon trimestre i C8 (presentacions) durant el 3r, tot i que hi ha alguns alumnes han decidit cursar de forma paral·la dues d’aquestes competències durant el primer trimestre per tant de tenir ja la certificació ara al desembre.

La gran majoria d’alumnes fa servir el paquet ofimàtic de Microsoft, però s’altre treballen amb LibreOffice, això queda a l’ellecció de l’alumne. .

El preu són 20 euros per competència cursada.

Pel que fa als cuirsos semipresencials, tot depèn del compromís i la capacitat de l’alumne per a seguir el curs sense assistir regularment a classe.

En tot cas, tal i com informem a la web, el dia 19 d desembre hi haurà una xerrada informativa on podreu acabar d’aclarir dubtes i prendre la decissió que trobeu més adequada per al vostre cas.

Seria convenient que portéssiu aquest dia el vostre certificat de l’ACTIC Mitjà o bé COMPETIC 2 per tal de dur a terme la matrícula, si fos el cas.

2. Josep Lluís Ruiz

Bona tarda,
    Cal fer reserva per assistir a a xerrada informativa?
    Moltes gràcies

1. admin Autor de l'article

Hola! No, no cal. Només porta la fotocòpia del teu certificat de COMPETIC 2 o d’ACTIC 2 (i del DNI) per si decideixes matricular-te.

3. Josep Lluís Ruiz

Bon dia,
    Cal reservar cita per assistir a la reunió informativa?
    Gràcies

1. admin Autor de l'article

Hola! Farem la competència C4 (Tractament de textos) i C8 (Presentacions) respectivament