Projecte Stolpersteine

Durant el 2n i 3r trimestre del curs 22-23 els alumnes de GES 2 han participat en el projecte pedagògic Stolpersteine Barcelona, que forma part de la Convocatòria Unificada de Programes Educatius del Consorci d’Educació. Aquest projecte va ser creat per la Regidoria de Memòria Democràtica de l’Ajuntament de Barcelona i les Amicales de Mauthausen i Ravensbrück.

Les Stolpersteine són una iniciativa de l’artista alemany Günter Denmig sorgida en els anys 90. Són petites llambordes que representen les vides trencades pel règim nazi i recorden les persones deportades a camps de concentració i extermini. Aquestes llambordes simbolitzen la persistència de la memòria i el seu lema principal és “un nom, una pedra”. Actualment, hi ha més de 70.000 Stolpersteine en diferents llocs, incloent Barcelona.

L’objectiu principal de programa és recuperar la memòria i retre homenatge a les persones de Barcelona que van ser deportades a camps de concentració nazis, a més de:

• comprendre el camp de concentració i extermini en el seu context històric
  • promoure la memòria des de la comunitat i la proximitat de les persones deportades de Barcelona
  • apropar les polítiques de memòria a la comunitat educativa en general
  • desenvolupar biografies dels deportats en col·laboració amb les organitzacions de memòria i els familiars.

Els nostres alumnes han tingut l’ocasió en participar en la col·locació d’una llamborda en homenatge a José Carlos Grey Molay. Si en voleu saber més, a continuació teniu la memòria en format presentació: