Ens iniciem en el Programa Enginy

Durant el segon trimestre d’aquest curs, cinc alumnes de GESO 2 del CFA Montserrat Roig han  tingut l’oportunitat de participar en el programa Enginy per a persones adultes.

Promogut des del Consorci d’Educació de Barcelona, l’Enginy es va configurar en el curs 2022-2023 com a programa pilot, amb l’objectiu principal d’aportar eines d’orientació per a la presa de decisions en l’itinerari professional i formatiu de l’alumnat, així com per evitar l’abandonament prematur dels estudis a través de la descoberta de nous aprenentatges i oficis.

Enguany, el programa ha tingut una durada total de vint-i-dos hores, repartides en onze sessions de dues hores que s’han dut a terme un dia a la setmana durant el segon trimestre del curs. Al llarg del seu desenvolupament, l’alumnat ha pogut conèixer, dins d’un mateix espai físic, professions d’onze àmbits diferents (tecnològic, artístic, ocupacional, humanístic, esportiu, etc.), i han fet un tastet de tres tallers de caràcter pràctic, prioritzats pel propi l’alumnat en funció dels seus interessos. Cal destacar que aquests tallers s’han realitzat en col·laboració amb institucions referents de cada àmbit i que cadascun d’ells tenia una capacitat màxima de quinze alumnes, fet que ha garantit la diversificació, l’heterogeneïtat i un bon aprofitament de l’alumnat participant.

L’experiència dels nostres alumnes no ha pogut ser més positiva i, per aquest motiu, ens agradaria compartir algunes de les seves impressions sobre el programa.

Després de llegir els comentaris dels nostres alumnes, no hi ha dubte que el programa aporta elements per a la motivació de l’alumnat que faciliten el despertar de vocacions i que l’ajuden a definir el seu futur educatiu i professional. Per aquest motiu, voldríem agrair al Consorci d’Educació de Barcelona la seva aposta per promoure aquest projecte, i als docents i entitats col·laboradores el seu esforç i dedicació per fer-lo possible.