Aprenentatge servei

L’Aprenentatge i Servei Comunitari té com a finalitat garantir que els estudiants experimentin accions de compromís cívic, aprenguin en l’exercici actiu de la ciutadania i posin en joc els seus coneixements al servei de la comunitat, des de la incorporació al currículum dels alumnes. Els objectius generals inclouen:

• desenvolupar competència social i ciutadana, així com habilitats de treball en equip
  • promoure la participació dels joves en entitats i xarxes associatives
  • donar resposta a necessitats emergents a l’entorn escolar
  • fomentar la construcció d’una societat justa i cohesionada.

Es basa en educació en valors, participació activa i democràtica, resposta a necessitats socials, treball en xarxa i millora constant. L’Aprenentatge Servei combina processos d’aprenentatge i servei en un sol projecte, permetent millorar la comunitat mitjançant l’aprenentatge i transferir aquest últim a l’acció pràctica.

CURS 22-23

Durant el el primer trimestre d’aquest curs els nostres alumnes de GES 1 han tingut la ocasió de participar en l’APS Alimentació sostenible, basat en la oportunitat d’aprenentatge que ens donen els horts a les ciutats. Ha estat sens dubte una oportunitat d’aprenentatge significativa i transformadora, ja que els horts permeten la reconexió amb la natura i revaloritzen el treball propi, afavorint la participació activa en un projecte transformador. A més, es promouen beneficis ecològics com ara la reducció de la cadena de transports, l’agricultura ecològica i la protecció de la fauna i flora locals. També contribueixen a la lluita contra el canvi climàtic al reduir la petjada ecològica.

Si en voleu saber més, podreu trobar la memòria del projecte AQUÍ