Mantenint l’esperit del 50è aniversari

Ja portem unes setmanes de curs, d’un nou curs, amb grups nous, alumnat nou, professorat nou.

El que no és nou i no volem que canviï és l’esperit de servei amb el que va néixer l’escola. En les presentacions, un dels punts que es va tractar en tots els grups va ser el recentment celebrat 50è aniversari de la nostra escola. L’objectiu era transmetre a tothom que s’incorpora què és el CFA Can Serra, quin és el seu sentit de ser i, el curs passat, va ser clau per entendre’l, també per les persones que en formem part fa més temps.

Pels qui no vau poder ser-hi, us expliquem com va ser la celebració del 50è aniversari. Al juny, l’escola amb la col·laboració de l’Ajuntament de l’Hospitalet va programar un acte a la Casa de Reconciliació que va resultar molt entranyable. Música, participació de l’alcaldessa de la ciutat, participació en la taula rodona d’antic professorat i alumnat, projecció d’un vídeo amb l’evolució de l’escola, intervencions per part de totes les direccions del CFA Can Serra, paraules d’alumnat actual i per concloure, un pica-pica.

En la taula rodona ens van descobrir un origen d’escola molt interessant. En un  moment de naixement del barri amb persones que volien millorar la seva vida, es va veure la necessitat de crear un espai on es pogués aprendre a llegir, a escriure i les regles bàsiques de matemàtiques. Però no només això, es necessitava un lloc on agafar eines per poder participar de forma activa en la societat. Gran repte! I allò va ser la llavor de l’actual Centre de Formació de Persones Adultes. L’escola ha anat canviant, igual que la societat, i ja es tracta d’això, de donar resposta real a les necessitats educatives del barri en cada època.

Gràcies a aquella taula rodona vam conèixer el sentit amb el que havia nascut l’escola, ens va fer conscients que volem continuar sent un centre que dóna servei al barri, que ajuda als veïns i veïnes.

I és que ens omple d’orgull formar part de la història del CFA Can Serra.