Projectes Educatius d’Escola. Aprenentatge i Servei

L’Escola d’Adults Can Serra es duen a terme, a més de les activitats docents pròpies d’una escola, altres projectes que contribueixen a la formació de l’alumnat, a la cohesió dels grups d’estudiants i a la  integració al centre i al barri.

El projecte més destacat és el d’APRENENTATGE I SERVEI

El CFA Can Serra és l’única escola d’adults que forma part de la Xarxa de Centres Educatius d’Aprenentatge Servei de Catalunya. Actualment tenim en marxa tres projectes d’Aprenentatge Servei (ApS):

Projecte “EL BARRI CAMINA”

Fa ja alguns anys que els alumnes de l’escola fan de voluntaris a l’esplai Can Serra i a la residència de gent gran “Francisco Padilla”, en el projecte “El barri camina”. Després d’un període de formació al propi centre, els estudiants decideixen fer el voluntariat a un dels dos equipaments o bé a tots dos. Pot participar qualsevol alumne de l’escola sense diferenciar els estudis en els quals estigui matriculat o l’edat. L’alumnat assisteix a diferents jornades de formació on aprenen el que representa el voluntariat, habilitats socials i comunicatives i la forma de relacionar-se amb els nens i amb la gent gran.

cam

foto3

Projecte “CONEGUEM EL PARC DE LES PLANES”

El projecte es va iniciar fa uns anys, quan professorat de l’escola va col·laborar en l’elaboració d’un dossier educatiu sobre el Parc de les Planes, que ha publicat l’Àrea Metropolitana de Barcelona. En aquest enllaç (Material educatiu del projecte) podeu consultar el material didàctic que es fa servir, tant el dossier de l’alumnat com el dossier del mestre. El projecte “ Coneguem el Parc de les Planes” consisteix en què alumnes de GES del nostre centre facin de monitors a alumnes d’escoles de primària de la ciutat i els donin a conèixer, mitjançant aquest dossier, com és aquest parc. En realitat, el que fem és afavorir un aprenentatge basat en projectes amb el nostre alumnat a les aules del centre . Durant el primer trimestre i part del segon es treballen en diverses assignatures continguts que seran d’aplicació posterior quan facin de monitors. Des de l’àmbit de les ciències es treballen els cinc regnes d’éssers vius fent èmfasi en els vegetals que podem trobar al parc, així com aspectes geològics i hidrològics, sense oblidar el valor mediambiental que representa aquest entorn al barri . Des de l’àmbit de les matemàtiques es treballen mesures, superfícies i càlculs senzills a partir d’elements arquitectònics presents al parc, com les xemeneies de les antigues fàbriques, entre d’altres. Des de l’àmbit de la comunicació es treballa la competència lingüística, especialment l’oralitat. Des de l’àmbit de les ciències socials es dóna a conèixer la història del parc i el paper que representa a l’entorn urbà que el rodeja.

2015-05-15-10-25-37

Abans de fer de monitors pròpiament, reben una formació per part de professionals que els faciliten i orienten sobre habilitats comunicatives més concretes i com gestionar petits grups d’alumnat en una visita guiada. img_7504

La part central del projecte és el servei que s’ofereix a diverses escoles que es troben a tocar del parc de les Planes. Es concreten les visites amb els centres de primària i, en horari escolar, els nostres alumnes expliquen en els diferents punts d’interès del parc les característiques i valors de l’equipament.

parc

2015-05-15-10-21-25

Projecte “ART ALS MURS”

Amb el projecte “Art als Murs” pretenem que els nostres estudiants puguin arribar a pintar el mur exterior de l’escola en  col·laboració amb la Fundació Arranz-Bravo. El projecte compta amb la participació del pintor Pere Llobera, que està ajudant a despertar la sensibilitat artística en l’alumnat. Després de ser arranjat i preparat pels alumnes del PQPI de pintura de l’Institut Eduard Fontseré, els nostres alumnes van dur a terme la creació artística sobre el mur, amb el lema Aspiracions més altes.

aspiracions_aspiracions

mur

Participació de l’escola a les Jornades d’Aprenentatge i Servei organitzades per l’Ajuntament de l’Hospitalet

Participant a la Jornada d’Aprenentatge Servei