L’art de parlar: sortida al MNAC (Anglès 3, Castellà 2 i GES 2)

El nostre alumnat d’Anglès 3, Castellà 2 i GES2 ha realitzat una sortida al MNAC en el marc del projecte d’innovació pedagògica “L’Art de Parlar” en el qual el nostre centre en forma part.

A través de les Visual Thinking Strategies (VTS) han practicat l’expressió oral d’una segona llengua, en aquest cas de l’anglès i el castellà.

A més, un cop realitzades les sessions, hem realitzat una visita a algunes de les obres més representatives de l’art Romànic i Gòtic de la mà de la professora del nostre centre, i doctora d’Història de l’art, Sara Espinós.

Les obres treballades van ser:

  • GRUP 1- ANGLÈS 3.

Obres: El xàfec de Darío de Regoyos

            Cala Forn de Joaquim Sunyer

 

  • GRUP 2- CASTELLÀ 2 I CASTELLÀ GES2

Obres:  Figura Femenina de Santiago Rusiñol

              Retrat de Marta Vidal de Lluïsa Vidal

Activitats “Dia internacional de les dones”

  • ANGLÈS 1:

Amb motiu del “Women’s day”, l’alumnat del grup d’anglès 1 va escoltar i treballar el vocabulari de la cançó You don’t own me de Lesley Gore. Vam analitzar la seva lletra amb un missatge d’emancipació amenaçada. Malgrat ser una cançó antiga, dels anys seixanta, segueix en plena vigència el seu missatge reivindicatiu i feminista.

  • COMPETIC 1:

La setmana del Dia Internacional de les Dones l’alumnat de COMPETIC 1 va seleccionar algunes de les dones més rellevants de la història i en van fer una petita biografia amb el LibreOffice Writer. Seguidament van convertir aquests treballs a una imatge i ho van pujar a un mur virtual, el Jamboard. D’aquesta manera tothom va poder veure els treballs que havien fet les seves companyes i companys. Per acabar, en nou mur virtual, cada alumna va penjar un pòstit amb una frase destacada sobre les dones i el feminisme.

Activitat St. Patrick’s day

St. Patrick‘s Day es celebra el 17 de març i es tracta d’una festivitat molt important en el món anglosaxó. Especialment a Irlanda, on St. Patrick és el seu patró.

Per conèixer millor aquesta tradició,  l’alumnat d’Anglès 2 i 3 ha realitzat una sèrie d’activitats a classe. Hem après el vocabulari més important i també hem fet un “listening” per apropar-nos a aquesta celebració cada cop més internacional.

L’art de parlar – Intercanvi formatiu amb el CFA Josepa Massanés

El passat divendres dia 11 de març vam realitzar un intercanvi formatiu amb el CFA Josepa Massanés, de la ciutat de Tarragona en el si del projecte L’Art de Parlar. La professora Sara Espinós del nostre centre, es va desplaçar al CFA Josepa Massanés per observar com la professora Sílvia Burzurí portava a terme una sessió de VTS amb els seus alumnes de Castellà 2, totes dues van conduir una pràctica de VTS treballant una obra diferent (“School’s out” Allan Rohanm i “El caminón” de Frida Kahlo. Va ser una experiència molt profitosa i enriquidora en l’àmbit personal i professional.

Sessió de l’art de parlar amb el grup d’Anglès 3 (Curs 21-22)

Aquest passat dilluns 21 de febrer l’alumnat d’Anglès 3 va realitzar una nova sessió del projecte l’Art de Parlar. És el nostre tercer any i en el qual acabarem d’implantar el VTS (Visual Thinking Strategies) dins el currículum d’aprenentatge de les llengües (català, castellà i anglès).

En aquest cas vam realitzar una sessió molt novedosa, donat que consistia en un intercanvi de modelatge i coaching amb professorat del CFA de Tarragona.

Les obres treballades van ser:

“My parents” David Hockney, 1977

“Miseria humana” Leo Van Haken, 1890

Una experiència molt enriquidora tant per l’alumnat com per al professorat, i que ens ha permès seguir aprenent i practicant la vessant de la comunicació oral, a la vegada que ens permetrà configurar una xarxa VTS LAP de col·laboració amb altres centres.

Sortida a l’Arxiu Comarcal

Ahir l’alumnat de GES2 va realitzar una visita a l’Arxiu Comarcal de la Ribera d’Ebre, va ser una visita molt interessant en què vam conèixer la feina que es fa en un arxiu, i també els serveis i possibilitats de consulta que ofereix. A més vam poder veure “en directe” documentació d’un gran valor històric i patrimonial.

2ª sessió VTS (Art de Parlar) Curs 2021-2022

Aquesta setmana amb les alumnes de Castellà 2 hem realitzat una nova pràctica de VTS inscrita en el projecte “L’art de parlar”.

Hem treballat amb les obres “Noctámbulos” d’Edward Hopper i “Sevilla” de Carmen Laffón, dues peces artístiques que ens han permès practicar les descripcions i el vocabulari sobre les ciutats que hem estat estudiant durant l’última unitat. A més hem pogut posar en valor l’artista espanyola Carmen Laffón, que tot just ens va deixar fa uns mesos.

Curs de Formació Instrumental

Hola a tothom,

Us informem que s’obre un nou període de preinscripció per al 2n trimestre del Curs de Formació Instrumental.

L’objectiu d’aquests estudis és que l’alumnat pugui consolidar mecanismes de lectura i escriptura i de càlcul, a més de nocions elementals sobre l’entorn social i natural.

La superació d’aquest curs permet a l’alumnat obtenir el certificat d’estudis primaris i la possibilitat de continuar estudiant ensenyaments bàsics (ESO per a adults, llengua catalana, llengua castellana).

Per a més informació podeu consultar l’enllaç oficial del curs del Departament D’Educació de la Generalitat de Catalunya o descarregar-vos la Fitxa de l’Estudi (pdf)

Activitats de Nadal

Bon any nou a tothom!

A continuació teniu un recull d’activitats de Nadal que han realitzat els diferents cursos del nostre centre:

– Català 1 (A):

Aprofitant les dates nadalenques, al grup de Català 1 A, hem treballat vocabulari i expressions relacionades amb el tema, així com  dites populars i alguna Nadala.

A més d’això, l’alumnat s’ha sentit molt motivat per explicar com celebren ells aquestes dates, atès que els seus llocs d’origen són ben diversos: França, Holanda, Txèquia, Irlanda,  Xina, Brasil, Colòmbia, Marroc…, amb totes les variants que això implica (Nadal a l’hivern o a l’estiu, diferent gastronomia, costums…).

– Català 1 (B):

Com a comiat d’aquest primer trimestre, amb l’alumnat de Català 1 B del nostre centre hem conegut algunes de les tradicions catalanes nadalenques més importants: els pastorets, el Tió, el caganer, l’home dels nassos…

Ens ho hem passat d’allò més bé coneixent la tradició del Tió i, a més, l’hem fet cagar i ens ha donat un munt de regals i dolços!

Finalment, hem fet un mural a la pissarra on cadascú ha escrit els seus millors desitjos per a l’any nou.

– Català 2:

L’alumnat de Català 2 va fer una selecció de Nadales i cadascú havia de presentar a la resta de companys i companyes del curs la seva cançó preferida. També vam fer una sessió VTS amb l’obra Bany a Asnières de Seurat.

 

– Castellà 1 (A) i (B):

Amb l’alumnat de Castellà 1 vam escoltar unes nadales i vam fer unes activitats de comprensió relacionades amb les cançons. També vam realitzar uns mots encreuats per treballar el vocabulari nadalenc.

– Anglès 1:

Amb l’alumnat d’Anglès 1 vam fer audició i lectura de Christmas is coming.. i també vam veure vídeos musicals de la cançó Last Christmas by Wham.

 

– Castellà 2:

El passat 22 de desembre amb les alumnes de Castellà 2 ens vam acostar a les tradicions nadalenques de casa nostra per mitjà del treball del vocabulari i de l’escolta d’unes nadales típiques. Va tractar-se d’una tasca d’immersió cultural i lingüística amb la que vam despedir el primer trimestre aprenent en un ambient distès i festiu!!

– COMPETIC INICIAL:

L’alumnat va realitzar unes postals de Nadal amb el programa Paint i després les van compartir amb la pissarra digital de Google Jamboard. A més van afegir uns pòstits digitals al mural per tal de felicitar el Nadal a tothom. Aquí en teniu el resultat:

– COMPETIC 1:

El grup va realitzar unes postals de Nadal amb l’eina de disseny en línia Canva. Aquesta és una mostra:

– COMPETIC 2:

L’alumnat va realitzar unes postals de Nadal amb el programa GIMP i després les van compartir amb l’eina Padlet. A més, en aquest mur virtual també van afegir diferents vídeos de temàtica nadalenca. A continuació teniu la imatge amb el resultat i l’enllaç del mural.

També s’ha de destacar que un dia de classe va venir un mosso d’esquadra per tal de fer una xerrada sobre Internet Segura i Xarxes Socials on l’alumnat va poder resoldre diferents dubtes relacionats amb el món d’Internet, les compres en línia i les xarxes socials.

– COMPETIC 3:

El professor va proposar a l’alumnat de realitzar un vídeo promocional del seu poble amb l’OpenShot per tal d’incentivar el turisme durant les vacances nadalenques. A sota en teniu una mostra:

Visita MNAC – L’art de parlar

Sortida amb l’alumnat de Castellà 2 i GES 2 al Museu Nacional d’Art de Catalunya.

Hem gaudit moltíssim posant en pràctica les estratègies d’expressió oral a través del VTS (Visual Thinking Strategies).

Les obres que hem treballat han estat:

“Un casament” d’Olga Sacharoff i “La família Deu” de Marià Pidelaserra.

Antoni Gaudí

A la classe de català 2 hem començat el projecte d’Antoni Gaudí. Vam treure informació sobre la seva biografia a internet. Cadascú ha posat la seva imaginació. Gaudí era un arquitecte molt innovador i el més important del segle XIX. Era un geni, però també un home solitari. Perquè els seus familiars van morir durant la seva vida i també perquè l’obra de la seva vida no s’ha completat. La seva intel·ligència emocional no estava molt equilibrada, potser a causa de la seva inclinació místic religiosa.

Notícia escrita per l’alumnat de català 2

 

1ª sessió VTS (Art de Parlar) Curs 2021-2022

El passat dilluns dia 15 de novembre l’alumnat de Castellà 2 va realitzar la seva primera pràctica del projecte l’Art de Parlar el qual, a través de les estratègies del VTS (Visual Thinking Strategies), es proposa practicar i millorar l’expressió oral.

Les obres d’art treballades van ser:

Thanksgiving (Doris Lee, 1935)

New kids in the neighborhood (Norman Rockwell, 1967)

La sessió va ser molt profitosa i ens ho vàrem passar d’allò més bé!

Horaris Curs 2021-2022

A continuació podeu veure els horaris dels diferents ensenyaments que oferim durant el curs 2021-2022. Com veureu, la segona columna fa referència a la data i l’hora del primer dia de classe. En aquesta primera sessió, el vostre tutor/a us explicarà el material que necessitareu durant el curs (llibres, dossiers, etc.) així com els protocols i el funcionament del curs, entre d’altres.

Si teniu dubtes en com arribar al Bulevard o al Consell Comarcal, podeu consultar la seva ubicació clicant en aquest enllaç: Ubicacions Bulevard i Consell Comarcal

 

Preinscripcions places vacants Curs 2021-2022

 

Del 6 al 10 de setembre podràs inscriure’t als nostres cursos si no ho vas poder fer al juny. Les inscripcions es realitzaran de forma presencial o telemàtica.

INSTRUCCIONS PER A LES PREINSCRIPCIONS PRESENCIALS:

Es podrà realitzar la preinscripció presencial els dies 6, 7, 8, 9 i 10 de setembre, en horari de 10h a 14h i caldrà portar:

  • Original i fotocòpia del DNI / NIE / Passaport per les dues cares.
  • Original i fotocòpia de la Targeta sanitària individual (TSI).
  • Mascareta i bolígraf.

INSTRUCCIONS PER A LES PREINSCRIPCIONS TELEMÀTIQUES:

Es podrà presentar la sol·licitud telemàtica del 6 al 10 de setembre i s’hauran de seguir els següents passos:

1. Descarregar la Sol·licitud de preinscripció, *emplenar-la i desar-la. (*A la sol·licitud veuràs que es demana el codi del nostre centre, que és el següent: 43010311).
2. Enviar la sol·licitud a
matricula@cfaribera.cat, adjuntant còpia (escanejada o foto) del DNI / NIE / Passaport per les dues cares i de la Targeta sanitària individual (TSI).
3. Un cop enviada la sol·licitud, es rebrà un correu de confirmació del centre.

Per a resoldre qualsevol dubte o per a més informació, el nostre horari d’atenció al públic durant els mes de SETEMBRE serà:

  • Atenció telefònica:

– De l’1 al 10 de setembre de 10 a 14h

– A partir del 13 de setembre l’horari habitual serà:

MATINS: dilluns, dimarts, dijous i divendres de 12 a 13h

TARDES: dilluns, dimarts i dimecres de 17:30 a 21h

  • Atenció presencial:

– Del 6 al 10 de setembre de 10 a 14h

– A partir del 13 de setembre: dilluns, dimarts i dimecres de 17:30 a 21h

Telèfon: 977 40 27 79

Correus electrònics: info@cfaribera.cat o matricula@cfaribera.cat