Com ens organitzem

Entrades i sortides

L’horari de l’escola és de 9 h a 12.30 h i de 15 h a 16.30 h (excepte a 3 anys, que durant les dues primeres setmanes d’adaptació tenen horari especial).

  • Petits (I3, I4 i I5): entren i surten directament per la porta de la seva aula, que comunica amb el pati de petits. Les famílies podeu acompanyar els infants fins a la classe, on us rebran les tutores, afavorint així un contacte diari i proper amb l’equip de mestres.

  • Mitjans (1r, 2n i 3r): entren sols a les classes i surten acompanyats pels mestres. Les famílies els espereu al pati, entrant per la porta del carrer Santa Anna.

  • Grans (4t, 5è i 6è): entren i surten per la porta principal del carrer Santa Anna.

Les portes es tanquen 10 minuts després de l’entrada. Si arribeu més tard, cal entrar pel carrer Santa Anna i una persona del centre acompanyarà l’infant a la seva classe.

És molt important que els i les mestres sapiguem qui recull cada infant. Si no és la persona habitual, cal avisar-ho amb antelació i, si és possible, per escrit. També us demanem que comuniqueu les absències de manera escrita.


Sortides i colònies

Al llarg del curs organitzem diverses sortides per ampliar i donar significat als aprenentatges: espectacles de música, dansa o teatre a l’Ateneu, sortides a la natura i visites relacionades amb els projectes de classe. A principi de curs signareu una autorització general que cobreix totes les sortides.

Tots els infants de 4 a 12 anys participen també en les colònies anuals, alternant entorns de mar i muntanya. Abans de les colònies fem una reunió informativa amb les famílies per resoldre dubtes i compartir detalls de l’estada.


Altres informacions pràctiques

  • Esmorzars: formem part del Programa de Fruita a l’escola. Us demanem que, com a mínim, els dimecres tots els infants portin fruita per esmorzar.

  • Salut i benestar: per administrar medicaments cal una autorització signada i la prescripció mèdica. En cas de febre, vòmits o malalties contagioses, cal que els infants es quedin a casa fins a la recuperació. Davant un accident, avisarem a la família i, si no és possible localitzar-la, es traslladarà l’infant al CAP acompanyat del tutor o tutora.

  • Comunicacions: els avisos urgents als mestres és millor fer-los per escrit. Els tutors us informaran dels horaris de visita a l’inici de curs.

  • Reunions de principi de curs: són un espai clau per compartir expectatives i informació. Per al bon funcionament, us demanem que hi assistiu sense els infants; l’AFA ofereix servei d’acollida subvencionat.

  • Servei d’acollida: cada dia de 7.45 h a 9 h, gestionat per l’AFA. Cal inscripció prèvia.

  • Material i sortides: el material i les activitats estan socialitzats i els gestiona l’AFA. Es realitzen pagaments anuals per cobrir material, sortides i colònies.


Recomanacions

Perquè els infants creixin amb benestar i puguin aprofitar al màxim l’experiència escolar, és important mantenir una assistència regular a l’escola i garantir les hores de descans necessàries. També cal acompanyar-los en l’ús de pantalles, mòbils i televisió, regulant-ne el temps i vetllant per la qualitat del que miren. Ajudem els infants si els donem responsabilitats i fomentem la seva autonomia, tot permetent-los aprendre a partir dels encerts i dels errors. La comunicació diària a casa és igualment essencial: parlar, escoltar-se i abraçar-se cada dia enforteix els lligams i els fa créixer amb seguretat i confiança. I, sobretot, us animem a venir sempre que ho necessiteu; mai us quedeu amb un dubte o un neguit sense compartir-lo amb nosaltres.