Educació Emocional

Des de l’Escola Vinya del Sastret creiem que pren vital importància l’educació emocional en el dia a dia dels nostres infants i concretament en aquests moments en què vivim una muntanya d’emocions. Així doncs, us deixem algunes entrevistes a diferents professionals de l’educació emocional:

A més, us oferim un conte “El nou virus de la Valentía“per treballar des de casa les emocions amb els vostres fills i filles.

A continuació us detallem un seguit d’activitats per treballar les emocions amb els vostre fills i filles. Esperem que us siguin d’utilitat en aquest dies en què és important treballar les emocions. Degut a la situació actual és normal sentir emocions com la por, la tristor, l’avorriment i l’angoixa. Aquestes activitats són útils per viure amb intel·ligència i bona disposició el fet de no poder sortir de casa.

L’editorial Flamboyant ens proposa algunes activitats gratuïtes, lúdiques i pedagògiques, per a aprofitar el temps i passar una bona estona sense sortir de casa. Estan basades en llibres de la mateixa editorial però no és necessari haver fet una lectura prèvia:

• Món humà (Amanda Wood, Mike Jolley). Món humà explorarem el món antic i el món medieval a través d’un compendi de fascinants episodis de la història de la humanitat. Com van evolucionar els primers humans? On es van trobar les primeres ciutats del món? Qui va comerciar en la Ruta de la Seda? Les làmines il·lustrades per Andrés Lozano ens aniran desvetllant les respostes a aquestes i d’altres preguntes.
  • El Monstre de colors (Anna Llenas). Alguna vegada us heu fet un embolic amb les vostres emocions? Doncs això mateix li ha passat al Monstre de Colors, que haurà d’aprendre a posar en ordre l’alegria, la tristesa, la ràbia, la por i la calma. Amb aquest magnífic àlbum il·lustrat i les seves il·lustracions expressives, el vostre fill podrà identificar amb facilitat les diferents emocions que viu durant el dia.
Tinc un paper
  • Tinc un paper (Marc Parrot/Eva Armisén) Un grup d’amics prepara una obra de teatre. Pas a pas, veurem que no només es necessiten actors i actrius per preparar la representació. Hi ha molts altres papers per a interpretar i cada un haurà de trobar el seu. Serà el d’il·luminadora o el de directora? El de productor o el d’estilista?
  • Curiosity. La história d’un robot a Mart (Marcus Motum) Descobreix la història darrere de la missió a Mart més ambiciosa que s’ha dut a terme fins ara; el Curiosity, un vehicle robot, et farà de guia. Amb il·lustracions extraordinàries i diagrames fascinants, el robot ens acompanya en el viatge del laboratori a Mart, per ensenyar-nos fins a on ens ha portat la curiositat humana, i com ens podria portar encara molt més lluny…
  • Quan en Findus era petit i va desaparèixer (Sven Nordqvist) El vell Pettson viu amb les seves gallines en una casa al camp. Està molt sol. Un dia arriba la veïna, la Beda Andersson, amb una capsa. <<FINDUS PÈSOLS VERDS>>, posa la capsa en majúscules. Però no eren pèsols. Era un gatet petit! Així va ser com en Findus es va fer amic d’en Pettson i de molts altres… fins que un dia va desaparèixer.

També teniu a la vostra disposició la Mandala “Tot anirà bé” per pintar, i dos mantres per escoltar:

Mantra ”Om tare tuttare ture soha”

Himno de la alegría