Estratègia Digital de Centre

El Pla d’educació digital de Catalunya (PEDC) indica la necessitat d’assolir la fita d’una societat digitalment competent, fent èmfasi en l’equitat i tenint en compte l’evolució del context social i tecnològic donat que vivim en una societat on els canvis tecnològics es produeixen cada cop a un ritme més accelerat, tecnologies digitals que apareixen i d’altres que deixen de ser utilitzades. Els centres hem de concretar l’Estratègia Digital de Centre (EDC) que ens permetrà definir i concretar les línies d’actuació d’un centre que fan possible que docents, alumnat i centre assoleixin la competència digital. Per tant, les tecnologies digitals poden tenir un impacte  favorable en l’aprenentatge dels alumnes si s’utilitzen de manera adequada, amb objectius clars i definits.

El Pla TAC en fa aquesta funció, però els canvis dels darrers anys obliguen a fer-ne un replantejament, per tal de definir les estratègies a seguir vers l’accés a les tecnologies digitals, per tal de treure’n el màxim profit educatiu. És per això que s’està elaborant el document de l’Estratègia Digital de Centre (EDC) amb la finalitat de donar resposta a les noves necessitats i de ser una eina àgil i flexible.

Aquest comprèn els àmbits organitzatius, metodològics, curriculars i comunicatius, els quals s’han de veure necessàriament implicats i, si escau, transformats, des d’una perspectiva d’innovació i de millora contínua.