VILANIAUDA 2019

L’IES Narcís Oller ha organtizat per segon any  realitzant una gimcana de geolocalització i assoliment d’activitats, combinant els mitjans clàssics amb l’ús de les tecnologies mòbils: internet, geolocalització, xarxes socials, codis QR, realitat augmentada…

Activitats prèvies fetes a clase: instal·lació de les aplicacions necessàries; configuració dels comptes de correu de cada grup, pràctica amb les diferents app’s.

La Vilaniuada és , un projecte col·laboratiu de georeferenciació i tecnologia mòbil basat en el World Mobile City Projectadreçat a l’alumnat de cicle superior de primària i secundària, perquè els alumnes aprenguin a moure’s i descobrir la ciutat amb objectius com aquests: facilitar l’autonomia de l’alumnat, millorar la competència digital dels estudiants, resoldre problemes en grupscooperatius, compartir coneixement en la Xarxa, participar activament en entorns interactius d’aprenentatge, conèixer  els llocs d’interès de la ciutat (patrimonials, culturals, socials..), localitzar qualsevol punt de la ciutat amb els mitjans clàssics (mapes, targetes..), dissenyar rutes geolocalitzades amb els punts triats de la ciutat, familiaritzar-se amb l‘ús de les darreres tecnologies (realitat augmentada, codis QR), moure’s per la ciutat, formar criteri en la utilització dels dispositius mòbils i de les aplicacions, fomentar el civisme i bons hàbits ciutadans, construir nou coneixement personal mitjançant estratègies de tractament de la informació amb el suport d’aplicacions digitals, valorar la necessitat de treballar en entorns digitals segurs, facilitar el canvi en les formes de producció, difusió i consum del coneixement i la cultura.