DEFC 2024

Aquesta setmana el nostre centre ha celebrat el dia de l’educació física al carrer, aquest curs a Catalunya érem 331 centres educatius amb 63945 participants adherits a aquesta proposta, en aquesta ocasió sota el lema “Activitat física, salut mental”.

Les activitats les hem desenvolupat al llarg del matí al camp de futbol (agraïm a l’Ajuntament l’ús de les instal·lacions), hem començat amb els/les alumnes de comunitat de grans per posteriorment fer-les amb comunitat de mitjans amb l’ajuda de l’alumnat de 6è (han dinamitzat cadascuna de les activitats). Han estat activitats diverses amb grups d’alumnes internivells.

Els objectius del DEFC són:

-Mostrar la importància de l’Educació Física pel desenvolupament integral i integrat en totes
les edats.

-Donar a conèixer la nova Educació Física: integradora, variada i divertida.

-Fomentar la pràctica d’activitats físiques variades i en companyia pel benestar físic, psíquic
i social.

-Conscienciar dels alts índexs de sedentarisme al nostre país amb el problema de salut i
elevat cost sanitari que comporta.

-Mostrar a la societat la part de la feina realitzada a les classes d’Educació Física.

-Promoure la difusió d’activitats físiques saludables poc conegudes.

-Transmetre els valors que la pràctica de l’activitat física ajuda a potenciar: esforç,
autosuperació, cooperació, empatia.

-Animar a la societat a adoptar un estil de vida actiu.

-Promoure la necessitat d’un augment d’hores d’Educació Física al sistema educatiu en
sintonia amb l’opinió del ministeri de sanitat, el CSD, la UNESCO i la OMS.