Evolució del centre

L’escola Torre Roja és un centre educatiu caracteritzat per haver estat sempre una escola rural i unitària.

En els seus inicis, l’escola de Sant Pere de Vilamajor es trobava al costat de l’església del poble i en ella hi havia dues unitats: una de nens i una de nenes.

L’any 1968 l’escola es va traslladar a un nou edifici, compartit amb l’Ajuntament. I, a partir d’aquest moment, es converteix en una escola mixta, en què nens i nenes comparteixen un mateix espai.

Des de 1968 fins a 1977 el nombre d’alumnes de l’escola oscil·la entre els 18 i els 20, amb un sol mestre. Els alumnes comencen a l’escola amb 6 anys i, quan acaben El Ciclo Medio de Educación General Básica, han d’anar a Sant Antoni per acabar la Primària.

És al 1978 quan ingressa a l’escola l’actual directora, Maite Corts. El nombre d’alumnes es mantindrà encara estable durant uns anys i, entre l’Ajuntament i la Directora, acorden de començar a escolaritzar dels 3 fins als 10 anys.

Al 1987 comença a treballar a l’Escola, contractada per l’Ajuntament, la mestra Mercè Argila. Serà també durant el curs 1987-88 que es queden a l’Escola els alumnes de Cicle Superior de Educación General Básica (6º,7º y 8º). Ara l’Escola Pública de Sant Pere ja comptarà amb alumnes des dels 3 fins als 14 anys.

No és fins al curs 1992-93 que el Departament envia una mestra més, Teresa Antiga, i l’escola passa a formar part de la ZER Baix Montseny. La ZER és una associació d’escoles dels pobles petits propers a Sant Pere que treballen coordinats. L’escola Torre Roja forma part de la ZER fins al curs 1997-98. L’Escola Torre Roja dirigirà la ZER Baix Montseny fins l’any 1997 que en sortirà per anar consolidant una escola autònoma d’una línia.

El progressiu augment de matrícules als inicis dels anys 90 féu que l’escola es quedés petita. L’edifici nou, l’actual Centre Cívic, va entrar en funcionament el curs 1994-95 i, amb ell, va anar augmentant el nombre d’alumnes i de mestres, fins arribar a un total de 114 alumnes i 9 mestres.

Aquest augment no s’atura i és per això que calgué la construcció d’un nou edifici a l’entrada del poble. Aquest edifici, molt més gran, també es va fer petit.

Des del curs 2008-09, comptem amb un edifici complet i definitiu.

Evolució d’alumnes i mestres

El curs 2013-14 s’arriba als 445 alumnes i 28 mestres. Amb dues rutes de transport i un menjador on dinen aproximadament 300 alumnes.

El gran repte de l’escola és assumir el gran creixement de població escolar, amb un degoteig de sol·licituds d’admissió durant tot el curs, d’alumnes procedents de l’extraradi de Barcelona o nouvinguts consolidant un projecte d’escola inclusiva que pugui donar sortida a tots aquests alumnes, amb un projecte sòlid, engrescador i amb bons resultats.