Característiques de l’entorn

L’escola Torre Roja es troba al municipi de Sant Pere de Vilamajor, a uns 10 minuts a peu del nucli històric de la població. Envoltada de natura, l’escola gaudeix d’un entorn privilegiat, als peus del Montseny.

Sant Pere de Vilamajor, és un municipi de la comarca del Vallès Oriental, situat a 305 m. d’altitud i una extensió de 34,72 km2 . És un dels municipis més extensos de la comarca i alhora amb una de les densitats de població més baixes (Població 2020 IDESCAT: 4.544 hab.) Això és degut, en part, al fet que el seu terme municipal està comprès en un 61% del territori pel Parc Natural del Montseny. La població es  troba repartida en vuit veïnats, molts d’ells configurats per masies disseminades.

De tradició majoritàriament agrícola, ramadera i forestal, la història de Sant Pere de Vilamajor està estretament lligada a l’època medieval, en què la població acollia el Palau dels Comtes de Barcelona, Ramon Berenguer IV i Peronella d’Aragó. El campanar romànic de l’església del castell, la Torre Roja, al costat de l’actual església, és la que dóna nom a l’escola.