Anomenem secció a la dedicació d’una franja horària diària per a repassar i introduir conceptes i mecanismes de les instrumentals (matemàtiques i llengua)
Es treballa:
- La lectura com a mecanisme per agafar velocitat.
- La lectura com a eina de comprensió.
- L’ortografia.
- El càlcul: estratègies.
- El càlcul mental.
- Problemes.
- Text.
Com fem la secció?
La fa tota l’escola de P3 a 6è.
- Durant els primers quinze dies de setembre és quan decidim els grups de secció que farem.
- S’agrupen els alumnes per nivell real d’aprenentatge i/o ritme de treball.
- Els alumnes podran anar canviant de grup depenent de l’adquisició de continguts i/o coneixements segons el ritme.
- Tots els alumnes acabaran assolint els objectius mínims que els pertoca per curs, però ho faran a ritmes diferents.
Tractament de la diversitat a la secció:
- És una franja horària de 2 hores i quatre dies setmanals.
- Cada alumne/a pot anar al seu ritme, tant de treball com d’aprenentatge.
- El suport SEP i el suport a Educació Especial aconsegueixen tenir una gran franja horària molt àmplia, quedant desterrades les aules o suports d’Educació especial pròpiament dits.
Tots els mestres estem implicats. Suposa coordinació entre paral·lels i també amb els mestres d‘Ed. Especial
La secció ens aporta:
- Tots els nens avancen si estan en un grup adequat al seu nivell.
- La secció és un treball sistemàtic que ajuda a estructurar els esquemes de l’alumne.
- A la secció assegurem la base i això permet que a les altres assignatures, tant el mestre com l’alumne puguin gaudir fent matemàtiques, llengua o coneixement del medi i no cal que ens dediquem a l’ortografia, lectura o a repassar les operacions com a treball sistemàtic.