INVESTIGUEM AMB MOLT SENTIT

El nostre projecte avança a passos de gegant!!! I entre molts continguts i aspectes que estem investigant, descobrint i aprenent, un d’ells ha estat, mitjançant els sentits i la cura d’aquests, esbrinar com es desplacen i es comuniquen les persones cegues i sordes. Aprofitant això, s’ha fet menció que la nostra escola, “El Tarra”, és escola referent d’alumnat amb dèficit auditiu.

Vam aprendre que el Braille és el mètode de lectura per mitjà del tacte, de les persones invidents i que el llenguatge de signes que es parla amb tot el cos, és un dels mitjans per comunicar-se i fer-se entendre de les persones sordes. Després, vam pensar accions o recursos per ajudar a aquestes a poder desenvolupar-se en l’entorn que els envolta.

Per completar el nostre descobriment vam convidar a la Sònia Pano, logopeda de l’escola i la Carolina Martín, la SIAL (Suport Intensiu d’Audició i Llenguatge) a fer-nos una petita xerrada sobre la seves funcions al Tarradellas i com ajuden als nostres companys de 3r, amb el seu dèficit auditiu.

Un d’ells porta un implant coclear, és un aparell que transforma les senyals acústiques en senyals elèctriques que estimulen el nervi auditiu, d’aquesta manera pot accedir al llenguatge oral.

En canvi, l’altre company amb dèficit auditiu,  porta uns audiòfons que el que fan és augmentar la intensitat del sons que rep. Per tal d’ajudar-lo, els docents fem servir una altre ajuda tècnica, la FM, que és un sistema portàtil acoblat a l’audiòfon que consta d’un emissor i un receptor i ens permet una amplificació dels so que entra directament a l’audiòfon.

En el cas d’aquests dos alumnes, no necessiten fer ús del llenguatge de signes perquè gràcies als aparells que té cadascú han adquirit el llenguatge oral.

Moltes gràcies a la Sònia i la Carolina per dedicar una estona del seu temps a fer-nos aquesta xerrada tan interessant i haver contestat totes les nostres preguntes.

A continuació podeu veure un petit reportatge de tot aquest procés.