Projecte EI4B: Robots

Hola, famílies!

Enguany, els nens i les nenes d’EI4 B, estem desenvolupant el projecte de “Els i les Robots”, el nom de la nostra classe. A aquestes alçades de curs, ja han estat molts els moments en que hem compartit converses, observacions, noves descobertes i inquietuds sobre els robots. A partir de diferents propostes globals i maneres de treballar i d’agrupar-nos (gran grup, petit grup, parelles i individual), hem anat i estem adquirint molts aprenentatges nous!

De fet, aquest article forma part de la finalització del projecte. Per poder compartir el nostre projecte amb tota la comunitat educativa, us deixem l’enllaç on podreu veure un recull de fotos de diferents propostes i moments del projecte.

Abans d’acabar aquest article, us deixem un resum de les diferents parts que hem anat desenvolupant sobre el projecte:

  1. Elecció del tema: Primer de tot, abans de saber que volíem ser la classe dels robots, vam parlar sobre coses que ens agradaven i que ens agradaria investigar. Després, vam fer un recull de propostes. Finalment, entre les tres propostes de nom de la classe, vam votar per decidir la que més ens agradava.
  2. Què sabem dels robots? Vam fer converses sobre tot allò que sabíem dels robots i vam dibuixar com ens imaginaven que són els robots. A més, també vam elaborar un mural amb el títol “Robots”.
  3. Què volem saber? A partir de converses, vam recollir totes les inquietuds i dubtes què volíem investigar sobre els robots.
  4. Investiguem els robots a partir de diferents propostes (us exposem les que han estat més rellevants pels infants):
  • Vam observar material divers aportat pels infants o cercat a l’escola: contes, llibres d’informació, robots domèstics o de joguina, vídeos, dibuixos, murals, cançons, etc.
  • Vam dissenyar i elaborar en petit grup diferents jocs sobre robots (joc de memòria i trencaclosques).
  • Vam construir robots amb diferents tècniques: jocs de construccions, material reutilitzat, etc.
  • I també…: vam descobrir que hi ha diferents tipus de robots, vam aprendre a reconèixer les parts dels robots que veiem des de fora, com són els robots per dins i com s’alimenten per poder funcionar, vam aprendre la història d’alguns robots famosos, etc.
  1. Reflexionem sobre tot el procés i aprenentatges què hem fet en diversos moments del projecte. Per exemple, un punt d’inflexió va ser l’organització de la fira de projectes.

Desitgem que us agradi!

Recull fotogràfic

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>