Tasques setmana del 8 al 12 de juny

Benvolgudes famílies, estem a la recta final del “curs” i com a equip d’educació infantil hem volgut fer unes propostes conjuntes pels grups EI3, EI4 i EI5. Les propostes diàries, que heu anat fent a cada nivell (mirar el dia de la setmana, anotar el temps, etc.), les podeu continuar posant en pràctica.

Durant aquestes dues setmanes (8-19 de juny) no hi hauran activitats amb data d’entrega. En tot moment, hem estat conscients de l’esforç que tot això implica, per tant, us volem agrair l’esforç i la bona predisposició.

Desitgem que estigueu bé i que podeu gaudir amb aquestes propostes.

Equip Educació Infantil

Podem començar la setmana amb una cançó de Dàmaris Gelabert que es titula “Comença l’estiu”:

També, dins de la mateixa temàtica, us proposem la cançó del Pot Petit titulada “El jardí”:

CONTE

Com que aquesta setmana, les activitats han estan planificades pels tres cursos d’educació infantil, us proposem 3 contes diferents; podeu escollir segons les vostres preferències. Les nostres propostes són les següents:

• El peix neda que neda:

• La fada aiguaviva i la balena salada:

Escolliu el conte que escolliu, a continuació us proposem fer un mural gran del mar. Ja sigui amb una cartolina o cartró gran, ja que la setmana vinent continuarem treballant i afegint cosetes…

Les tècniques que podeu fer servir són pintura,  collage amb papers de seda, retalls de revistes… però nosaltres us oferim una nova idea, potser algú l’ha probat alguna vegada però sinó segur que us agradarà.

La nostra proposta consisteix en pintar el mural fent servir pistoles d’aigua i pintura o colorant alimentari.

Segur que serà divertit i sortirà una  mural molt divertit. Us animeu?

Una cop hem acabat de recollir, potser hem quedat molt cansats, podem aprofitar i relaxar-nos amb una activitat de ioga d’animals marins:

EXPERIMENT

Fem erugues que es mouen amb l’aigua!!!

Us proposem aquest senzill experiment, però alhora molt divertit!

Els materials que necessiteu són els següents:

• Retoladors de diferents colors.
  • Trossos de paper tovallons de paper de cuina.
  • Un llapis.
  • Una ampolleta de sèrum fisiològic o una xeringa petita amb aigua.
  • Un plat.

Els passos a seguir són:

• Pintar amb retoladors els trossos de paper de cuina. Per a que quedi més vistoses i divertides les erugues podeu combinar diferents colors.

• Una vegada ja tenim el paper pintat, el dobleguem per la meitat i l’enrotllem tot el que puguem al voltant d’un llapis. Cal apretar el paper tot el que es pugui i arrugar-lo, així tindrà més forma d’una eruga. Els nens i les nenes poden començar a enrotllar i, després, els acabem d’ajudar per tal d’arribar a la forma que tenen els paper de la següent imatge.

• Finalment, col·loquem les erugues dins d’un plat i proposem als nens i nenes que les vagin mullant a poc a poc amb una ampolleta de solució fisiològica o una xeringa petita. I, mica en mica, es van fent grans i sembla que es moguin!

PROPOSTA PLÀSTICA

Pintura amb bombolles de sabó

Aquesta setmana us proposem una d’aquelles activitats molt i molt fàcils de fer però, a la vegada, molt divertides i motivadores pels nens i nenes ja què…a qui no li agrada fer bombolles de sabó? Doncs avui farem bombolles de sabó de diferents colors!

Tintarem les bombolles per a donar-li una mica més d’emoció i diversió! Ja que el mateix pot de bombolles de sabó ens servirà tant per fer les bombolles i seguir jugant com sempre com per crear estampats ben bonics amb les bombolles.

Els materials que necessiteu són els següents:

• Bombolles de sabó (necessitarem tants pots com colorants tinguem) (si no també ho podeu fer vosaltres mateixos amb aigua i fairy. En el següent enllaç us adjuntem la recepta: RECEPTA BOMBOLLES DE SABÓ
  • Colorant alimentari o aquarel.la
  • Cartolina blanca (millor si és gruixuda o d’aquarel·la)

Els passos a seguir són:

• A cada un dels pots de les bombolles de sabó hi afegim unes gotes de colorant o aquarel.la (pintura dil·luida).
  • Ja podeu començar a bufar!!! Quan bufeu sobre la cartolina sortirà la màgia.

Us animem crear les vostres il·lustracions a partir de la bufera!

MÚSICA I DANSA

Continuem amb la proposta de CAMINS VIUS de l’Artesà. Aquesta setmana us proposem el segon capítol de El País dels Draps:

Esperem que gaudiu molt amb totes les propostes!!!

Atentament,

Equip docent del cicle d’infantil