Tasques setmana del 18 al 22 de maig

Benvolgudes famílies, aquesta setmana us proposem les activitats de retorn que giren al voltant del nostre projecte d’aula i del “nostre cos”.

Com cada setmana us recomanem continuar amb les rutines de les cançons del “Bon dia”:

“Els dies de la setmana”:

“El temps”:

També podeu continuar veient els noms dels companys i companyes de la classe:

ELS NOMS DE LES ARANYES

ELS NOMS DELS COCODRILS

 

DESCOBERTA D’UN MATEIX

Continuem treballant al voltant del nostre cos, en primer lloc us adjuntem unes cançons per treballar les diferents parts:

ELS MOSQUITS:

CAP, PANXA, GENOLLS I PEUS D’EN MIC:

LA POLCA DE LES PESSIGOLLES:

Seguidament us proposem una activitat que  s’ha de realitzar amb la plataforma Liveworksheets, d’aquesta manera ens la podreu retornar mitjançant el correu del grup-classe.

Es tracta d’una activitat per treballar les principals parts del cos, podeu escollir només una o fer les dues segons el vostre interès:

PRINCIPALS PARTS DEL COS (NEN)

PRINCIPALS PARTS DEL COS (NENA)

Els nens i nenes hauran d’escoltar l’àudio que acompanya a cada paraula que indiquen les principals parts del cos i traçar amb un llapis la part correcta del cos del nen o nena a la qual correspon. En finalitzar li han de donar al botó de “TERMINADO”, tot seguit ens l’haureu d’enviar al correu-classe, afegint el nom complet del nen o nena, el curs EI3 i l’assignatura, en aquest cas poseu PRINCIPALS PARTS DEL COS

Un cop enviat, directament us sortiran els resultats de la prova.

Els nens i nenes de les aranyes hauran d’enviar-la a l’adreça de correu electrònic del grup classe: ei3a@escolatarradellas.cat

I en el cas dels cocodrils a: ei3b@escolatarradellas.cat

*Aquesta activitat s’haurà d’enviar abans del dia 25 de maig al correu de l’escola.

 

DESCOBERTA DE L’ENTORN NATURAL

Com ja sabeu a l’escola estàvem treballant al voltant del nom de la classe: les aranyes i els cocodrils.

Aquesta setmana us proposem continuar amb el projecte per conèixer algunes característiques d’aquests animals.

 

PER LA CLASSE DE LES ARANYES:

Podem començar escoltant el rap de les aranyes, que a més a més ens ofereix molta informació:

També adjuntem dues feines: 

  • Les parts del cos. En aquesta primera feina es tracta de relacionar  cada part del cos amb el seu nom. Ho farem a través de la plataforma Liveworksheets. Aquesta feina no necessita entrega.

LES PARTS DEL COS

  • Què tenen les aranyes i què fan?  En aquesta fitxa els nens i les nenes hauran de pintar les frases que siguin correctes.

Si no disposeu d’impressora podeu intentar fer una semblant, dibuixant o escrivint les frases correctes en un paper.

QUÈ TENEN I QUÈ FAN LES ARANYES

*La segona activitat s’haurà d’enviar abans del dia 25 de maig al correu de la classe: ei3a@tarradellas.cat

 

PER LA CLASSE DELS COCODRILS:

Podem començar escoltant la cançó del cocodril que ens ha fet passar molt bones estones junts, dins de l’aula:

Us proposem dues activitats que s’ha de realitzar mitjançant la plataforma Liveworksheets, lo que ens permet el seu us en qualsevol dispotitiu amb conexió a internet; també és molt interactiva i visual, i permet al nen una plena autonomia a l’hora de realitzar-la ja que compta amb audios que li permeten una millor comprensió.

  • La primera activitat consisteix en el reconeixement de les parts del cos d’un cocodril, una activitat que ja hem treballat a l’aula  on cada taula era una part del cos del cocodril. A veure si aquests cocodrils s’enrecorden a quina part del cos pertenyien!!!!

LES PARTS DEL COS D’UN COCODRIL

  • La segona activitat consisteix en ordenar unes imatges segons la seqüència temporal d’aquestes.

COM NEIXEN ELS COCODRILS?

*Les dues activitats s’hauran d’enviar abans del dia 25 de maig al correu de la classe: ei3b@tarradellas.cat

 

LLENGUATGE MATEMÀTIC

Aquesta setmana us proposem jocs de taula individuals i col·lectius. L’objectiu de participar en jocs de taula és que el considerem un vehicle molt important perquè els nens i les nenes adquireixin multitud d’habilitats i competències molt útils. Així doncs, experimentar, descobrir, prendre decisions, relacionar-se i interactuar amb els altres, posa en joc les emocions; tant necessàries per augmentar la possibilitat d’aprendre.

Alguns jocs com: trenclacosques, memories, dòminos, cartes, bingo o altres jocs adaptats com per exemple…  

 

LLENGUATGE PLÀSTIC I GRAFOMOTRICITAT

Aquesta setmana us animem al fet que recuperem les safates de sal/sucre, pa ratllat o farina i que continuem fent traços diferents: verticals, horitzontals, cercles, quadrats, grafies del nom, de números… 

Seguidament podeu fer aquests traços amb pintura o retoladors fent una composició.

Exemple:

 

LLENGUATGE CORPORAL

En el següent enllaç podem veure un vídeo que ens explica les nocions espacials (a sobre, a sota, al costat, davant, etc.), us animem al fet que el veieu i després podeu fer una gravació fent un circuit, o ball per posar en pràctica aquests conceptes utilitzen materials/objectes que tingueu a casa, tals com cadires, taules, sofà, llit, etc. 

Aquesta gravació la podeu pujar al padlet del grup o enviar-la al correu de l’escola.

I per acabar, com veiem que el ioga us agrada tant, us continuem proposant una sessió de Yogic, aquesta es titula “Rugir como un león”, l’enllaç és el següent:

 

EDUCACIÓ EMOCIONAL

Aquesta setmana farem l’activitat “m’estimo”.

Sentir-se estimat per un mateix és un dels pilars essencials per una bona autoestima. Dedicar un temps per parlar sobre un mateix ens fa sentir únics i especials. I això es el que farem amb aquesta proposta. 

L’activitat la podem dividir en dues parts:

  • A la primera part, haureu d’escriure el nom del vostre fill o filla en lletres grans i buides.  Recomanació: el podeu escriure vosaltres mateixos o bé, escriure-ho de color groc i que ells ho ressegueixin. Així continuem amb el treball del nom. Per decorar-lo, poden utilitzar ceres, retoladors, gomets, etc.
  • A la segona part, iniciareu una conversa amb els vostres fills i filles en relació amb el seu nom.
    • Parlareu sobre el seu nom, si els agrada o no.
    • Si saben quina persona o quines persones el van triar i per què.
    • Podeu parlar sobre aquestes persones, si són familiars o amics, si els estimen i ells les estimen, etc. Imaginació al poder!!! 

Confieu en els vostres fills i filles i gaudiu molt de les respostes que us diran, segurament us sorprendran.

 

MÚSICA I DANSA

Aquesta és l’última setmana que treballarem el vídeo d’una classe de dansa de la nostra professora Olga Clavel. Us animem a fer-ho en família. Ens agradaria molt veure la vostra feina amb un vídeo al Padlet.

Desitgem que les propostes siguin agradables i motivadores pels infants!!!

Atentament,

Equip docent d’EI3

 

 

 

 

 

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>