Benvolgudes famílies, aquesta setmana us proposem les activitats de retorn que giren al voltant del nostre projecte d’aula i del “nostre cos”.
Com cada setmana us recomanem continuar amb les rutines de les cançons del “Bon dia”:
“Els dies de la setmana”:
“El temps”:
També podeu continuar veient els noms dels companys i companyes de la classe:
DESCOBERTA D’UN MATEIX
Continuem treballant al voltant del nostre cos, en primer lloc us adjuntem unes cançons per treballar les diferents parts:
ELS MOSQUITS:
CAP, PANXA, GENOLLS I PEUS D’EN MIC:
LA POLCA DE LES PESSIGOLLES:
Seguidament us proposem una activitat que s’ha de realitzar amb la plataforma Liveworksheets, d’aquesta manera ens la podreu retornar mitjançant el correu del grup-classe.
Es tracta d’una activitat per treballar les principals parts del cos, podeu escollir només una o fer les dues segons el vostre interès:
PRINCIPALS PARTS DEL COS (NEN)
PRINCIPALS PARTS DEL COS (NENA)
Els nens i nenes hauran d’escoltar l’àudio que acompanya a cada paraula que indiquen les principals parts del cos i traçar amb un llapis la part correcta del cos del nen o nena a la qual correspon. En finalitzar li han de donar al botó de “TERMINADO”, tot seguit ens l’haureu d’enviar al correu-classe, afegint el nom complet del nen o nena, el curs EI3 i l’assignatura, en aquest cas poseu PRINCIPALS PARTS DEL COS.
Un cop enviat, directament us sortiran els resultats de la prova.
Els nens i nenes de les aranyes hauran d’enviar-la a l’adreça de correu electrònic del grup classe: ei3a@escolatarradellas.cat
I en el cas dels cocodrils a: ei3b@escolatarradellas.cat
*Aquesta activitat s’haurà d’enviar abans del dia 25 de maig al correu de l’escola.
DESCOBERTA DE L’ENTORN NATURAL
Com ja sabeu a l’escola estàvem treballant al voltant del nom de la classe: les aranyes i els cocodrils.
Aquesta setmana us proposem continuar amb el projecte per conèixer algunes característiques d’aquests animals.
PER LA CLASSE DE LES ARANYES:
Podem començar escoltant el rap de les aranyes, que a més a més ens ofereix molta informació:
També adjuntem dues feines:
- Les parts del cos. En aquesta primera feina es tracta de relacionar cada part del cos amb el seu nom. Ho farem a través de la plataforma Liveworksheets. Aquesta feina no necessita entrega.
- Què tenen les aranyes i què fan? En aquesta fitxa els nens i les nenes hauran de pintar les frases que siguin correctes.
Si no disposeu d’impressora podeu intentar fer una semblant, dibuixant o escrivint les frases correctes en un paper.
QUÈ TENEN I QUÈ FAN LES ARANYES
*La segona activitat s’haurà d’enviar abans del dia 25 de maig al correu de la classe: ei3a@tarradellas.cat
PER LA CLASSE DELS COCODRILS:
Podem començar escoltant la cançó del cocodril que ens ha fet passar molt bones estones junts, dins de l’aula:
Us proposem dues activitats que s’ha de realitzar mitjançant la plataforma Liveworksheets, lo que ens permet el seu us en qualsevol dispotitiu amb conexió a internet; també és molt interactiva i visual, i permet al nen una plena autonomia a l’hora de realitzar-la ja que compta amb audios que li permeten una millor comprensió.
- La primera activitat consisteix en el reconeixement de les parts del cos d’un cocodril, una activitat que ja hem treballat a l’aula on cada taula era una part del cos del cocodril. A veure si aquests cocodrils s’enrecorden a quina part del cos pertenyien!!!!
LES PARTS DEL COS D’UN COCODRIL
- La segona activitat consisteix en ordenar unes imatges segons la seqüència temporal d’aquestes.
*Les dues activitats s’hauran d’enviar abans del dia 25 de maig al correu de la classe: ei3b@tarradellas.cat
LLENGUATGE MATEMÀTIC
Aquesta setmana us proposem jocs de taula individuals i col·lectius. L’objectiu de participar en jocs de taula és que el considerem un vehicle molt important perquè els nens i les nenes adquireixin multitud d’habilitats i competències molt útils. Així doncs, experimentar, descobrir, prendre decisions, relacionar-se i interactuar amb els altres, posa en joc les emocions; tant necessàries per augmentar la possibilitat d’aprendre.
Alguns jocs com: trenclacosques, memories, dòminos, cartes, bingo o altres jocs adaptats com per exemple…
LLENGUATGE PLÀSTIC I GRAFOMOTRICITAT
Aquesta setmana us animem al fet que recuperem les safates de sal/sucre, pa ratllat o farina i que continuem fent traços diferents: verticals, horitzontals, cercles, quadrats, grafies del nom, de números…
Seguidament podeu fer aquests traços amb pintura o retoladors fent una composició.
Exemple:
LLENGUATGE CORPORAL
En el següent enllaç podem veure un vídeo que ens explica les nocions espacials (a sobre, a sota, al costat, davant, etc.), us animem al fet que el veieu i després podeu fer una gravació fent un circuit, o ball per posar en pràctica aquests conceptes utilitzen materials/objectes que tingueu a casa, tals com cadires, taules, sofà, llit, etc.
Aquesta gravació la podeu pujar al padlet del grup o enviar-la al correu de l’escola.
I per acabar, com veiem que el ioga us agrada tant, us continuem proposant una sessió de Yogic, aquesta es titula “Rugir como un león”, l’enllaç és el següent:
EDUCACIÓ EMOCIONAL
Aquesta setmana farem l’activitat “m’estimo”.
Sentir-se estimat per un mateix és un dels pilars essencials per una bona autoestima. Dedicar un temps per parlar sobre un mateix ens fa sentir únics i especials. I això es el que farem amb aquesta proposta.
L’activitat la podem dividir en dues parts:
- A la primera part, haureu d’escriure el nom del vostre fill o filla en lletres grans i buides. Recomanació: el podeu escriure vosaltres mateixos o bé, escriure-ho de color groc i que ells ho ressegueixin. Així continuem amb el treball del nom. Per decorar-lo, poden utilitzar ceres, retoladors, gomets, etc.
- A la segona part, iniciareu una conversa amb els vostres fills i filles en relació amb el seu nom.
- Parlareu sobre el seu nom, si els agrada o no.
- Si saben quina persona o quines persones el van triar i per què.
- Podeu parlar sobre aquestes persones, si són familiars o amics, si els estimen i ells les estimen, etc. Imaginació al poder!!!
Confieu en els vostres fills i filles i gaudiu molt de les respostes que us diran, segurament us sorprendran.
MÚSICA I DANSA
Aquesta és l’última setmana que treballarem el vídeo d’una classe de dansa de la nostra professora Olga Clavel. Us animem a fer-ho en família. Ens agradaria molt veure la vostra feina amb un vídeo al Padlet.
Desitgem que les propostes siguin agradables i motivadores pels infants!!!
Atentament,
Equip docent d’EI3